La Saturn are loc Scoala de vara a pacientilor cronici, editia a V-a

Congrese

La Saturn (Mangalia) are loc in perioada 4 – 11 septembrie Scoala de vara a pacientilor cronici, editia a V-a, organizata de Asociatia Transplantatilor din Romania (ATR), in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia si sustinuta de BBraun Romania, Diaverum Romania, Metadib – Horezu, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania, THR Marea Neagra.

Participa pacienti cu transplant, pacienti aflati pe listele de asteptare si in dializa, precum si insotitori ai acestora. Acestia primesc informatii necesare in monitorizarea starii de pacient cronic, de la specialisti – medici, psihologi, nutritinisti, kinetoterapeuti etc. – fac schimb de experienta, socializeaza.

Scoala de vara a pacientilor cronici este un concept care vizeaza pregatirea pacientului cu insuficienta functionala cronica de organ vital pentru a face fata vietii de pacient cronic, pentru a-si creste calitatea vietii si a se integra in societate, printr-un automanagement integrat care sa vizeze pe langa latura medicala a vietii sale si alte laturi ca cea psihologica, de comunicare, nutritie, socializare etc.

Activitatile se desfasoara sub forma te ateliere, cuvantul cheie fiind NONFORMAL. Organizatorii, solicita specialistilor care conduc atelierele, creativitate si flexibilitate in organizarea atelierelor, asa incat sa implice si sa activeze toti participantii in ceea ce se intampla in spatiul si timpul alocate activitatii.

„Telefoanele suna la asociatie si pacientii pun o imensa varietate de intrebari: cer informatii despre stari pe care le intalnesc in viata cotidiana, despre afectiuni noi cu care se intalnesc, despre unde sa se adreseze in situatii medicale nou aparute, cum ar trebui sa isi organizeze hrana si ar trebui sa mai enumar multe, multe situatii. La fel se intampla si in spatiul virtual. Ne intalnim la Scoala de vara a pacientlor cronici, tocmai pentru a lamuri parte din aceste intrebari, poate si altele, pentru a vorbii de noutati medicale specifice patologiilor noastre, despre drepturi si obligatii sociale. Ce este mai important, pacientii au posibilitatea sa discute cu specialisti in alte conditii de spatiu si timp decat cele din cabinete. Nu in ultimul rand, vom aloca timp discutiilor privind organizarea si activitatea ATR, importanta organizarii pacientilor pentru a-si sustine drepturile, socializarii si promovarii talentelor participantilor. De la activitatile Scolii de vara a pacientilor cronoci, cu totii plecam mai „invatati”, mai increzatori si maii bine orientati in hatisurile vietii de pacient cronic”, precizeaza Gh. Tache, presedite ATR.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns