Piața farmaceutică din România a crescut cu 10,9% în 2019

Stiri

Piața farmaceutică din România, calculată după valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți prin farmacii și spitale, a crescut în 2019 cu 10,9% față de anul precedent, până la 17,8 miliarde lei (3,7 miliarde euro), arată datele companiei de cercetare Cegedim.

Piața farmaceutică din România este dominată de medicamentele cu prescripție medicală (RX), care au avut o valoare de 11,48 miliarde lei (64,5% din totalul consumului de medicamente), urmate de medicamentele eliberate fără prescripţie (OTC) – 4,03 miliarde lei – și cele eliberate în spitale – 2,3 miliarde lei.

Astfel, valoarea produselor eliberate pe bază de prescripție a înregistrat, în 2019, o creștere de 7,8%, vânzările de medicamente OTC au urcat cu 14,1%, iar cele eliberate în spitale au avansat cu 22,1%.

În 2018, piața farmaceutică din România, care exprimă valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți, a crescut cu 13,8% față de anul precedent, până la 16,07 miliarde lei (3,5 miliarde euro).

Clasamentul primelor companii farmaceutice după vânzările de medicamente înregistrate în România a suferit schimbări importante în 2019, Abbvie coborând din poziția de lider al pieței până pe locul 9, în timp ce podiumul a fost ocupat de Sanofi, Merck și Novartis, potrivit studiului Pharma & Hospital Report.

După valoarea vânzărilor din 2019, clasamentul primilor 10 producători farmaceutici este condus de compania Sanofi (930,1 milioane lei), urmată de Merck (910,6 milioane lei), Novartis (809,5 milioane lei), Gilead (759,1 milioane lei), Servier (685,2 milioane lei), GSK (681,6 milioane lei), Sun Pharma-Terapia (667,3 milioane lei), Pfizer (634,9 milioane lei), AbbVie (630 milioane lei) și AstraZeneca (600,5 milioane lei).

Datele nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri a companiilor farmaceutice care activează în România.

Clasamentul a suferit schimbări importante față de 2018, când compania Abbvie a înregistrat cele mai mari vânzări pe piața românească, de 1,09 miliarde lei, fiind urmată de Sanofi (809,3 milioane lei), Merck (722,3 milioane lei), Novartis (708,3 milioane lei), Servier (689,1 milioane lei), GSK (663,5 milioane lei), Sun Pharma-Terapia (632,3 milioane lei), Pfizer (625,8 milioane lei), AstraZeneca (547 milioane lei) și Bristol Myers Squibb (496,2 milioane lei).

După volumul vânzărilor realizate pe piața românească a medicamentelor în 2019, clasamentul arată complet diferit, producătorii din România numărându-se printre liderii pieței, deoarece sunt specializați în fabricarea de medicamente generice, mai ieftine.

Astfel, clasamentul după numărul de unități vândute din 2019 este condus de Sun Pharma-Terapia Cluj (56,4 milioane unități), Zentiva (43,4 milioane unități), Servier/Egis (36 milioane unități), Krka (31,9 milioane unități), Antibiotice Iași (31,1 milioane unități), Sanofi (29,6 milioane unități), GSK (28,9 milioane unități), Alvogen-Labormed (26,2 milioane unități), Gedeon Richter (21,2 milioane unități) și Novartis (21 milioane unități).

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *