O R D I N privind aprobarea Metodologiei pentru desfășurarea concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post în medicină medicină dentară și farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2022

Examene Rezidentiat

Văzând Referatul de aprobare nr. AR 17.499/2022 al Direcției politici de resurse umane în sănătate din cadrul Ministerului
Sănătății,
având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea
rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății,
cu modificările și completările ulterioare, și al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și
funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul sănătății și ministrul educației emit următorul ordin:
Art. 1. — Se aprobă Metodologia pentru desfășurarea
concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post în
medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 20 noiembrie
2022, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. — Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății,
precum și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”
din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu
Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină și
Farmacie din Craiova, Universitatea de Medicină și Farmacie
„Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea de Medicină, Farmacie,
Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș și
Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din
Timișoara vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
ANEXĂ
M E T O D O L O G I E
pentru desfășurarea concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post
în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2022
CAPITOLUL I
Dispoziții generale

Art. 1. — (1) Ministerul Sănătății organizează concurs de
admitere în rezidențiat pe post și rezidențiat pe loc în domeniile
medicină, medicină dentară și farmacie, la data de 20 noiembrie

  1. Concursul se desfășoară în centrele universitare
    București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara.
    (2) Pentru organizarea și desfășurarea concursului,
    Ministerul Sănătății va încheia cu Universitatea de Medicină și
    Farmacie „Carol Davila” din București, Universitatea de
    Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca,
    Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova,
    Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași,
    Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie
    „George Emil Palade” din Târgu Mureș și Universitatea de
    Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara contracte în
    baza cărora se stabilesc atât obligațiile și responsabilitățile
    părților, cât și sumele ocazionate de cheltuielile de organizare și
    desfășurare, suportate din taxa de înscriere la concurs.
    (3) Categoriile de cheltuieli aferente activităților ocazionate
    de organizarea și desfășurarea concursului de admitere în
    rezidențiat, care pot fi decontate/alocate din veniturile proprii cu
    această destinație, gestionate de Ministerul Sănătății, precum
    modelele contractelor de prestări servicii încheiate cu fiecare
    universitate de medicină și farmacie organizatoare, sunt
    aprobate prin ordin al ministrului sănătății.
    Art. 2. — (1) Unitățile și specialitățile pentru care se
    organizează concurs de admitere în rezidențiat pe post sunt
    aprobate prin ordin al ministrului sănătății.
    (2) Cifra de școlarizare pe domenii și specialități este
    aprobată prin ordin al ministrului sănătății.
    (3) Numărul de locuri și posturi pe domenii și specialități se
    stabilește defalcat pe centre universitare, inclusiv pentru
    centrele universitare cu facultăți de medicină, medicină
    dentară/stomatologie și farmacie, în funcție de capacitățile de
    pregătire pe specialități ale acestora, de către Ministerul
    Sănătății și universitățile de medicină și farmacie din România și
    se aprobă prin ordin al ministrului sănătății.
    Art. 3. — (1) Pentru organizarea concursului de admitere în
    rezidențiat este desemnată o comisie centrală de rezidențiat,
    formată din reprezentanți ai Ministerului Sănătății, ai Ministerului
    Educației și ai universităților de medicină și farmacie din
    România, aprobată prin ordin comun al ministrului educației și al
    ministrului sănătății.
    (2) La nivelul centrelor universitare care organizează
    concursul de admitere în rezidențiat, rectorii universităților
    desemnează comisii locale de concurs prin act administrativ.
    Comisiile locale de concurs sunt formate din președinte și un
    număr de 4—6 membri, incluzând și un reprezentant al direcției
    de sănătate publică din centrul universitar în care se desfășoară
    concursul. Nominalizarea persoanelor va ține cont de
    eventualele incompatibilități.
    (3) Întreaga responsabilitate privind organizarea și
    desfășurarea concursului, alcătuirea clasificărilor și alegerea
    locurilor/posturilor aparține Comisiei centrale de rezidențiat.
    (4) Comunicarea între membrii comisiei centrale, precum și
    între comisia centrală și comisiile locale se poate realiza prin
    orice mijloace (telefon, fax, e-mail, e-conferință etc.), numai în
    condițiile confirmării primirii corespondenței de către părțile
    implicate.
    Art. 4. — (1) Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă
    cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate
    centrele universitare în care se organizează concursul, pe o
    durată de 4 ore.
    (2) Alegerea unui loc sau post este condiționată de obținerea
    unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim
    realizat la nivel național pentru cele 200 de întrebări pentru
    fiecare domeniu.
    (3) Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în
    ordinea punctajului de promovare obținut, în limita locurilor/
    posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură
    clasificare națională pentru fiecare domeniu.
    (4) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii
    care devin rezidenți pe locuri încheie un contract individual de
    muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidențiatului,
    cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru
    rezidențiat.
    (5) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii
    care devin rezidenți pe post încheie contract individual de
    muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică
    ce a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor
    Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și
    finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu
    modificările și completările ulterioare.
    (6) Candidații posesori ai diplomei de medic obținute în
    România ori într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum
    și candidații din Republica Moldova, absolvenți cu diplomă de
    licență obținută în ultimii 5 ani la Universitatea de Medicină și
    Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Chișinău pentru locurile fără
    plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă, oferite românilor de
    pretutindeni de către Ministerul Educației, conform Legii
    nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni,
    republicată, cu modificările și completările ulterioare, susțin
    concursul în aceleași condiții precum cetățenii români, însă
    concurează pe locurile publicate de acest minister, care le va
    distribui pe centrele universitare.
    Art. 5. — Informațiile generale importante despre concursul
    de rezidențiat sunt făcute publice prin presă, radio, TV, iar cele
    de detaliu, pe paginile de internet ale universităților de medicină
    și farmacie din România, precum și prin internet, la adresa
    rezidentiat.ms.ro.
    CAPITOLUL II
    Tematică, bibliografie, întrebări

    Art. 6. — Tematicile concursului de admitere în rezidențiat și
    bibliografia aferentă sunt diferite, pe domenii. Acestea sunt
    avizate de către Colegiul Medicilor din România, de către
    Colegiul Medicilor Stomatologi din România, respectiv de către
    Colegiul Farmaciștilor din România, sunt aprobate de către
    ministrul sănătății și pot fi accesate pe pagina de internet
    rezidentiat.ms.ro și pe paginile de internet ale universităților de
    medicină și farmacie din România.
    Art. 7. — (1) Întrebările sunt diferite, în funcție de domeniu.
    Caietele cu întrebări sunt întocmite de 3 grupuri de specialiști,
    câte unul pentru fiecare domeniu de concurs, proveniți din toate
    centrele universitare în care se organizează concursul, și sunt
    elaborate într-o locație unde aceștia nu au nicio legătură cu
    exteriorul și nu părăsesc locul respectiv decât cu minimum o oră
    înainte de încheierea probei scrise (nu mai devreme de ora 13.15
    în data de 20 noiembrie 2022). Întreaga activitate se desfășoară
    sub coordonarea unui responsabil desemnat prin tragere la sorți
    din rândul specialiștilor desemnați să intre în sediul securizat.
    Tragerea la sorți are loc în prezența a cel puțin un membru din
    Comisia centrală de rezidențiat.
    (2) Ministerul Sănătății va încheia contract de prestare
    servicii pentru asigurarea tuturor condițiilor necesare (cazare,
    servicii de masă, echipamente, materiale consumabile etc.)
    pentru locația prevăzută la alin. (1). Ministerul Sănătății, în
    calitate de beneficiar, va plăti prestatorului sumele aferente din
    cota ce îi revine din suma totală plătită de către participanții la
    concurs.
    (3) Coordonatorul fiecărui grup de specialiști, desemnat de
    responsabilul prevăzut la alin. (1), răspunde de corectitudinea
    formulării întrebărilor, de alegerea răspunsurilor corecte, de
    păstrarea caracterului secret al întrebărilor și al răspunsurilor
    corecte, precum și de răspunsurile la contestații. Coordonatorul
    fiecărui grup de specialiști semnează pentru setul de întrebări
    formulate de către grupul respectiv.
    (4) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar” pentru
    multiplicarea caietelor cu întrebări.
    (5) În data de 19 noiembrie 2022, ora 10.00, responsabilul
    desemnat conform alin. (1) va transmite caietele cu întrebările
    de concurs, în format electronic securizat, către coordonatorii
    grupurilor tehnice, desemnați prin act administrativ al rectorului,
    pentru multiplicarea caietelor cu întrebări din fiecare centru
    universitar în care se organizează concursul.
    (6) Persoanele nominalizate la alin. (5) vor primi la intrarea
    în sediile securizate parola de acces la formatul electronic. După
    confirmarea primirii caietelor cu întrebări, canalul de comunicare
    se închide, iar aparatura electronică este sigilată într-un loc unde
    nu are acces nicio persoană. Sigilarea se va face cu bandă
    adezivă pe care vor semna minimum 3 persoane din grupul
    tehnic desemnat pentru multiplicarea caietelor cu întrebări,
    respectiv minimum 3 specialiști dintre cei care au formulat
    întrebările de concurs.
    (7) Grupurile tehnice desemnate să multiplice caietele cu
    întrebări se vor afla, de asemenea, în sedii securizate unde nu
    au nicio legătură cu exteriorul și vor dispune de toate materialele
    și echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări și
    ambalării lor în sacii ce vor fi sigilați. Caietele sunt multiplicate
    într-un număr stabilit în funcție de numărul candidaților din
    fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul
    unor eventuale greșeli de tipărire și pentru preîntâmpinarea
    dificultăților legate de distribuția diferită a fiecărui tip în sală.
    Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru
    fiecare domeniu de concurs. Caietele conțin aceleași întrebări,
    dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre
    cele 4 tipuri de caiete.
    (8) După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător
    din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate
    cu bandă adezivă și ștampilate (ștampila este emisă de comisia
    centrală), puse în saci, iar sacii sunt sigilați cu clești a căror
    amprentă este stabilită de comisia centrală. Rezerva de caiete
    pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare
    sală de concurs. Pe fiecare sac se vor preciza centrul universitar
    de concurs, domeniul, clădirea, sala, numărul de candidați din
    sala respectivă și numărul de caiete cu întrebări din fiecare tip.
    De conținutul acestora răspunde responsabilul grupului tehnic
    desemnat de comisia locală de rezidențiat.
    (9) Persoanele aflate în sediile securizate, atât cele
    desemnate pentru alcătuirea întrebărilor de concurs, cât și
    grupul tehnic care asigură multiplicarea caietelor cu întrebări,
    vor preda, înaintea începerii activității, orice echipament electronic
    de comunicare personal (telefoane mobile, laptopuri etc.)
    și vor depune la Comisia centrală de rezidențiat o declarație
    de confidențialitate, conform modelului pus la dispoziție de
    8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
    Comisia centrală de rezidențiat, precum și două teste antigen
    rapide SARS-CoV-2 negative, efectuate de furnizori de servicii
    medicale autorizați, unul cu cel mult 48 de ore înainte efectuat
    în localitatea de reședință și un al doilea în dimineața zilei în
    care are loc intrarea în sediul securizat. Decontarea testelor se
    va face din cheltuielile destinate organizării concursului prin
    comisiile locale de concurs.
    (10) În data de 20 noiembrie 2022, ora 8.30, reprezentanții
    comisiilor locale de rezidențiat, însoțiți de personal de pază (cel
    puțin un reprezentant al comisiei locale de rezidențiat și un
    jandarm pentru fiecare mașină de transport), se vor prezenta la
    sediul securizat la care au fost multiplicate caietele cu întrebările
    de concurs pentru a ridica sacii sigilați cu pachetele sigilate în
    care se află caietele cu întrebări. Aceștia vor fi predați sub
    semnătură reprezentanților comisiei locale desemnați să
    răspundă de sediul de concurs respectiv.
    CAPITOLUL III
    Înscrierea candidaților

    Art. 8. — (1) La concurs se pot prezenta:
    a) candidații posesori ai unei diplome de licență în profil
    medico-farmaceutic uman sau ai unei diplome echivalente cu
    aceasta;
    b) rezidenții aflați în pregătire, cu respectarea prevederilor
    art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009, aprobată prin
    Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare;
    c) specialiștii care doresc să efectueze pregătire într-o altă
    specialitate, cu respectarea prevederilor legale cu privire la
    obținerea celei de-a doua specialități. Specialiștii care au
    efectuat programul de pregătire prin rezidențiat, forma pe post,
    pot obține a doua specialitate după îndeplinirea condiției din
    actul adițional încheiat la contractul de muncă;
    d) candidații care îndeplinesc condițiile privind cetățenia,
    respectiv care nu au împlinit vârsta standard de pensionare,
    stabilite de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
    sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
    și au diplomă de licență în profil medico-farmaceutic uman sau
    o diplomă echivalentă cu aceasta.
    (2) Sunt admiși la concurs numai candidații care sunt apți din
    punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea
    activității în domeniul pentru care candidează, conform
    certificatului medical aflat la dosarul de înscriere.
    Art. 9. — Pentru candidații medici specialiști, formarea în a
    doua specialitate se poate obține numai în regim cu taxă. Taxa
    anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obținută prin
    concurs de admitere în rezidențiat, este aceeași cu cea
    prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidențiat.
    Art. 10. — (1) Înscrierile pentru concurs se fac prin direcțiile
    de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu rețea sanitară
    proprie, în perioada 12—25 octombrie 2022. Programul de
    depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până
    joi orele 9.00—16.00, respectiv 9.00—14.00 pentru zilele de
    vineri. Direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu
    rețea sanitară proprie își vor adapta numărul punctelor de
    depunere a dosarelor în funcție de afluxul de candidați. Dosarele
    de concurs pot fi depuse prin poștă sau servicii de curierat, în
    perioada 12—25 octombrie 2022, inclusiv data poștei.
    (2) Anunțul de concurs va cuprinde:
    a) data, ora și locul desfășurării concursului;
    b) condițiile generale de participare la concurs;
    c) locul și perioada de înscriere;
    d) numărul de locuri scoase la concurs pe specialități și
    centre de pregătire;
    e) lista posturilor scoase la concurs, cu distribuția acestora
    pe centre universitare;
    f) alte informații generale de interes pentru candidați.
    (3) Candidații prevăzuți la art. 4 alin. (6) se înscriu la concurs
    prin Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din
    București, în condiții similare celorlalți candidați și cu
    respectarea prevederilor anunțului de concurs.
    Art. 11. — (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conține
    următoarele documente:
    a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:
    (i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum
    și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul,
    cartea de identitate sau pașaportul cu care se va
    legitima la intrarea în sală, aflat în termen de
    valabilitate;
    (ii) centrul universitar și domeniul pentru care
    concurează;
    (iii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea
    rezultatului pe internet;
    (iv) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor
    cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate
    confidențial, în conformitate cu prevederile
    Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului
    European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind
    protecția persoanelor fizice în ceea ce privește
    prelucrarea datelor cu caracter personal și libera
    circulație a acestor date și de abrogare a Directivei
    95/46/CE (Regulamentului general privind protecția
    datelor), cu modificările și completările ulterioare;
    b) copia buletinului, cărții de identitate sau a pașaportului
    (paginile din care reies numele și prenumele candidatului,
    precum și data nașterii);
    c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog
    (medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2022 pot
    prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată
    a adeverinței privind promovarea examenului de licență;
    d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este
    încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat
    și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți
    și specialiști;
    e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate,
    eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de
    sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care
    se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical
    (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul
    pentru care candidează. Lista unităților sanitare desemnate în
    acest sens va fi afișată pe site-ul direcțiilor de sănătate publică
    începând cu data de 12 octombrie 2022;
    f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.)
    privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma
    de licență, dacă este cazul;
    g) chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este
    stabilită de Ministerul Sănătății și se achită în contul ministerului,
    care va fi indicat prin anunțul de concurs.
    (2) Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru
    prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse
    dosarele de concurs.
    (3) Candidații care nu doresc să depună documente în copie
    legalizată se pot prezenta pentru depunerea dosarului la orice
    direcție de sănătate publică, având asupra lor și documentele
    în original, în vederea certificării.
    (4) După finalizarea înscrierilor, respectiv la data de
    25 octombrie 2022, candidații nu mai pot solicita schimbarea
    opțiunilor de a concura într-un anumit centru universitar sub
    niciun motiv.
    (5) Un candidat poate depune un singur dosar de concurs.
    (6) Depunerea mai multor dosare ale aceleiași persoane
    pentru unul sau mai multe domenii de concurs atrage măsura
    eliminării candidatului respectiv din concurs.
    MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 9
    Art. 12. — După verificarea documentelor depuse în vederea
    respectării condițiilor de participare pentru fiecare candidat,
    direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea
    sanitară proprie vor completa online, la adresa
    examene.meddb.ro, lista nominală cu candidații înscriși, al cărei
    conținut este prezentat în anexa care face parte integrantă din
    prezenta metodologie.
    Art. 13. — (1) Direcțiile de sănătate publică județene, Direcția
    de Sănătate Publică a Municipiului București, respectiv
    ministerele cu rețea sanitară proprie, după centralizarea și
    verificarea tabelelor cu candidații înscriși, redactează, în ordine
    alfabetică, lista finală cu candidații înscriși la concurs, pe
    domenii, pe care o vor comunica Ministerului Sănătății până cel
    târziu la data de 31 octombrie 2022, ora 16.00.
    (2) Dosarele candidaților depuse prin poștă sau curierat până
    la data de 25 octombrie 2022, inclusiv, care sunt înregistrate la
    direcțiile de sănătate publică sau ministerele cu rețea sanitară
    proprie după data de 31 octombrie 2022, ora 16.00, vor fi
    raportate separat Ministerului Sănătății pentru a putea fi incluse
    în listele de candidați. Dosarele depuse după data de
    25 octombrie 2022 sunt declarate respinse și titularii acestora
    nu vor figura în listele de candidați.
    (3) Ministerul Sănătății va centraliza listele cu candidații și le
    va defalca pe centre universitare, conform opțiunii candidaților.
    Până la data de 2 noiembrie 2022, Ministerul Sănătății va
    comunica universităților de medicină și farmacie numărul de
    candidați pentru fiecare domeniu din centrul universitar
    respectiv, urmând ca, până la data de 3 noiembrie 2022, să
    transmită în format electronic listele nominale ale acestor
    candidați.
    (4) Listele cu candidații admiși în concurs, pe centre
    universitare și domenii, se afișează pe site-ul rezidentiat.ms.ro
    la data de 3 noiembrie 2022.
    (5) În situația în care un candidat constată o eroare materială
    (de nume, centru de concurs, domeniu etc.) în listele prevăzute
    la alin. (4), va sesiza acest lucru până cel târziu la data de
    8 noiembrie 2022, ora 14.00, direcției de sănătate publică,
    respectiv ministerului cu rețea sanitară proprie unde a depus
    dosarul de concurs, pentru a se opera corecția necesară.
    (6) Repartizarea candidaților pe săli se face diferențiat, pe
    domeniile pentru care s-au înscris, de către fiecare universitate
    de medicină și farmacie, respectând prezenta metodologie și
    regulile epidemiologice impuse.
    (7) La data de 17 noiembrie 2022, candidații pot afla sala și
    ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale
    universităților de medicină și farmacie sau site-ul
    rezidentiat.ms.ro.
    (8) Cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală
    se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă.
    (9) Candidații ale căror dosare de înscriere au fost admise,
    dar care în ziua concursului sunt declarați absenți în sălile de
    concurs nu vor beneficia de returnarea taxei achitate pentru
    concurs. Beneficiază de returnarea taxei achitate pentru concurs
    doar candidații ale căror dosare de înscriere sunt respinse.
    CAPITOLUL IV
    Desfășurarea concursului

    Art. 14. — (1) Concursul se desfășoară în ziua de duminică,
    20 noiembrie 2022.
    (2) În dimineața zilei de concurs, la ora 7.30, șeful de sală și
    supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimație
    de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr
    corespunzător cu cel aflat în listele candidaților.
    (3) Organizatorii asigură materialele de igienă și de protecție
    sanitară necesare atât pentru candidați, cât și pentru personalul
    implicat în organizarea concursului, precum și respectarea
    măsurilor igienico-sanitare, în contextul prevenirii și combaterii
    infectării cu SARS-CoV-2. Totodată asigură aerisirea sălilor de
    concurs înainte de a permite intrarea candidaților. Organizatorii
    pot lua și alte măsuri igienico-sanitare pe care le consideră
    necesare în funcție de situația din fiecare clădire în parte.
    (4) Intrările/Ieșirile, precum și sensul de deplasare pe
    coridoare către sălile de concurs și toalete sunt stabilite de
    organizator și sunt semnalizate corespunzător, urmând a fi
    dezinfectate în mod regulat.
    (5) Organizatorii asigură săpun, prosoape de hârtie,
    dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate
    permanent. Se recomandă candidaților purtarea măștii medicale
    pe întreaga perioadă a concursului.
    (6) Începând cu ora 8.30, candidații pot intra în sala în care
    au fost repartizați, în urma termoscanării, în cazul în care
    temperatura nu depășește 37,3° C. La intrarea în sala de
    concurs candidații se legitimează în fața șefului de sală cu
    buletinul/cartea de identitate sau pașaportul, documente ce
    trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de
    document valabil nu sunt primiți în sala de concurs. Candidații
    a căror temperatură depășește 37,3° C vor fi repartizați în săli
    speciale cu această destinație.
    (7) Masca medicală va fi purtată de supraveghetori/șeful de
    sală pe toată durata concursului până la părăsirea clădirii unde
    au fost repartizați, precum și de candidații a căror temperatură
    depășește 37,3° C.
    (8) Colectarea măștilor purtate se va face în locuri speciale,
    semnalizate corespunzător de organizatori.
    Art. 15. — (1) Candidații sunt așezați în sală în ordine
    alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor
    soț-soție, frați-surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării
    lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală
    aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați
    în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai
    sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația
    de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de
    organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care
    locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi
    mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală.
    (2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână
    cel puțin un loc liber între 2 candidați, respectând distanța de
    minimum 1 metru.
    (3) În prezența candidaților, șeful de sală citește instrucțiunile
    privind modul de desfășurare a concursului.
    Art. 16. — (1) Începând cu ora 9.00, candidaților li se împart
    grilele pentru răspuns și câte o cariocă de culoare neagră pentru
    completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor
    considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de
    identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după
    algoritmul următor:
    a) rândul 1 primește grile tip A și B, conform următoarei
    scheme:
    A — B — A — B — A — B — etc.;
    b) rândul 2 primește grile tip C și D, conform următoarei
    scheme:
    C — D — C — D — C — D — etc.;
    c) rândul 3 primește grile tip A și B, conform următoarei
    scheme:
    B — A — B — A — B — A — etc.;
    d) rândul 4 primește grile tip C și D, conform următoarei
    scheme:
    D — C — D — C — D — C — etc.;
    e) începând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus
    (rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.) până ce toți
    candidații vor primi o grilă de răspuns.
    (2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a
    grilei, pentru a se identifica eventualele greșeli de tipărire, caz în
    care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat
    completează apoi datele personale în spațiul special de pe grilă,
    cu litere majuscule.
    10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
    (3) Șeful de sală și supraveghetorii verifică corectitudinea
    datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
    candidatului și cu legitimația de bancă. După această
    operațiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe
    bancă pe toată durata probei scrise. Candidații poartă întreaga
    responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.
    (4) Sacii sigilați conținând caietele cu întrebări vor fi aduși la
    săli în jurul orei 9.30. Integritatea acestor saci este constatată de
    șeful de sală și de 3 candidați din sala respectivă. La ora 10.00
    se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele
    universitare. Fac excepție sacii din sălile de rezervă special
    destinate candidaților cu temperatura mai mare de 37,3° C, care
    în lipsa unor astfel de candidați vor rămâne sigilați pe întreaga
    durată a concursului, sub paza personalului de supraveghere
    desemnat pentru sala respectivă, urmând a fi predați ca atare
    organizatorilor la sfârșitul celor 4 ore de concurs. Li se împart
    apoi candidaților caietele cu întrebări, ținându-se cont de tipul
    de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs
    a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de
    concurs, care este de 4 ore. Șeful de sală notează la loc vizibil
    (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afișată) și
    informează candidații despre ora de începere și ora de
    terminare a concursului.
    (5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, precum și
    corespondența dintre caietul cu întrebări și tipul de grilă primit
    anterior. La solicitarea candidatului, caietele cu greșeli de tipărire
    sunt înlocuite de șeful de sală.
    (6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenței dintre
    tipul de grilă și cel al caietului cu întrebări revine candidatului.
    (7) Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul
    deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au
    acces în sala de concurs.
    (8) În timpul concursului candidații nu au voie să consulte
    niciun fel de materiale, să discute cu ceilalți candidați, să
    copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de
    comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un
    loc din sală unde candidații nu au acces până la terminarea
    concursului. Tot aici se vor depozita și telefoanele mobile sau
    alte dispozitive electronice de comunicare, ce vor fi închise pe
    toată durata probei de concurs. Candidații își vor strânge părul
    astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze
    auditive sunt rugați să le scoată pe perioada celor 4 ore de
    concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a
    informațiilor prin radiorecepție. Candidatele care din motive
    obiective (medicale, culturale etc.) poartă capul acoperit vor fi
    însoțite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se
    confirma lipsa aparaturii de comunicare. În cazul unor suspiciuni
    justificate, din dispoziția șefului de sală se poate solicita controlul
    candidaților respectivi. Orice abatere (comunicare între
    candidați, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul
    concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înșelăciune
    asupra identității) este socotită fraudă și se sancționează cu
    eliminarea din concurs. Candidaților le este permis să păstreze
    pe perioada celor 4 ore de concurs o sticluță cu
    cafea/apă/răcoritoare și ciocolată/sandviciuri/biscuiți numai cu
    ambalaj transparent, în cantități rezonabile și numai pentru
    utilizare personală. Candidații care tulbură liniștea în sala de
    concurs sau îi perturbă pe alți candidați sunt avertizați de șeful
    de sală să își revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după
    cel de-al doilea avertisment nu se liniștesc, sunt somați să
    părăsească sala de concurs. În acest caz se întocmește un
    proces-verbal semnat de șeful de sală și supraveghetorii din
    sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns și caietul
    cu întrebări și părăsește sala de concurs.
    (9) Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului,
    în intervalul orar 10.00—14.00, site-urile oficiale ale
    universităților de medicină și farmacie își suspendă activitatea.
    (10) La expirarea timpului de concurs toți candidații au
    obligația să înceteze completarea grilei de răspuns. Cei care nu
    se supun acestei obligații vor fi avertizați de șeful de sală; dacă
    și după avertizare candidatul va continua completarea grilei de
    răspuns, acesta poate fi sancționat prin eliminarea din concurs.
    Eliminarea va fi consemnată în procesul-verbal al sălii
    respective.
    (11) La terminarea concursului candidații predau șefului de
    sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări
    rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, indiferent
    de motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.
    (12) Candidații absenți și cei care se retrag din concurs sunt
    menționați ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
    retrag predau grila de răspuns și caietul cu întrebări, sub
    semnătură, și pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de
    minute de la începerea concursului. Șeful de sală scrie pe grila
    lor „Retras din concurs”. Aceste grile sunt preluate, constituind
    documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care
    s-a retras, se face mențiunea „Retras din concurs”. După
    părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi este permisă revenirea (pe
    perioada desfășurării probei) pentru niciun motiv, cu excepția
    situației în care un candidat are necesități fiziologice, caz în care
    este însoțit de 2 supraveghetori și poate lipsi din sală maximum
    10 minute. Timpul absenței din sală nu prelungește durata
    probei pentru candidatul respectiv.
    (13) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către
    candidați, sub semnătură, șefului de sală. Corectura acestor
    grile se face în mod electronic prin scanare, în sala de concurs,
    în prezența autorului și a încă 2 candidați din sala respectivă,
    care vor fi nominalizați în procesul-verbal al sălii și care vor
    semna în acesta și pe grilele candidaților. În cazul unor
    deficiențe tehnice, scanarea se reia în prezența acelorași
    persoane. După anunțarea punctajului tuturor candidaților din
    sala respectivă, șeful de sală, în prezența a 3 candidați,
    ambalează și sigilează plicul cu grilele corectate și unitățile de
    memorie externă (memory stick) predate de personalul
    desemnat pentru operațiunea de scanare. Pe durata corectării
    lucrărilor candidații rămân pe locurile stabilite la intrarea în sală.
    (14) Grilele de răspuns cu mențiunea „Retras din concurs”
    se ambalează separat.
    (15) Grilele de răspuns greșite și cele nefolosite sunt
    ambalate separat și poartă mențiunea „Anulat”.
    (16) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu
    mențiunea „Retras din concurs” și grile „Anulat”) se menționează
    sala, numărul de candidați, numărul de grile corectate, respectiv
    „Retras din concurs”, „Anulat”.
    (17) Șefii de sală completează un proces-verbal privind
    numărul de candidați înscriși, candidați prezenți, grile de
    răspuns, caiete cu întrebări și unități de memorie externă
    (memory stick) returnate, după încheierea operațiunilor de
    scanare a grilelor. Procesele-verbale sunt semnate de șefii de
    sală, supraveghetori și 3 candidați.
    (18) Coletele și procesele-verbale sunt puse în saci, care
    sunt sigilați la rândul lor și predați reprezentanților comisiei
    locale de rezidențiat. Pentru sigilare se folosesc clești speciali,
    care se găsesc la reprezentantul desemnat de comisia locală
    de rezidențiat răspunzător de locația respectivă de concurs.
    (19) Sacii sunt transportați la sediul comisiei locale de
    rezidențiat. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate
    de președintele comisiei locale de rezidențiat și sunt asigurate
    prin pază permanentă (jandarmi).
    CAPITOLUL V
    Clasificarea candidaților

    Art. 17. — (1) Grilele cu răspunsurile corecte sunt transmise
    din sediul securizat către comisiile locale de rezidențiat, după
    ora 13.00, în ziua concursului, în format electronic securizat.
    MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 11
    Comisiile locale de rezidențiat multiplică grilele cu răspunsurile
    corecte, le sigilează în plicuri corespunzătoare fiecărei săli de
    concurs și le distribuie în sălile de concurs prin delegați însoțiți
    de personal de pază (2—3 persoane pentru fiecare corp de
    clădire). Plicul este înmânat șefului de sală de către delegați
    după minimum 15 minute de la expirarea celor 4 ore de concurs
    și după predarea de către toți candidații din sala respectivă a
    grilelor pentru corectat.
    (2) Atât membrii Comisiei centrale de rezidențiat, grupurile
    de specialiști care au alcătuit întrebările de concurs, cât și
    membrii comisiilor locale de rezidențiat care au lucrat la
    multiplicarea grilelor cu răspunsurile corecte au obligația de a
    păstra secretul acestora până la expirarea celor 4 ore de
    concurs.
    (3) Grila corectă se afișează pe site-ul oficial al rezidențiatului
    și pe site-urile universităților de medicină și farmacie
    organizatoare în ziua concursului, începând cu ora 16.00.
    Art. 18. — (1) Eventualele contestații privind răspunsurile
    corecte sunt depuse de candidați până la data de 21 noiembrie
    2022, ora 16.00. Contestațiile se depun la sediul comisiei locale
    de concurs anunțat pe site-ul universității de medicină și
    farmacie unde a fost susținut concursul, numai prin poștă
    electronică sau fax. Nu se pot depune contestații privind
    corectarea manuală a grilelor de concurs. Contestațiile depuse
    după expirarea termenului mai sus menționat sau adresate altor
    instituții nu se iau în considerare.
    (2) Comisia locală de rezidențiat centralizează contestațiile
    depuse privind răspunsurile corecte la întrebările de concurs și
    le înaintează Comisiei centrale de rezidențiat în termen de două
    ore de la expirarea termenului de depunere. Comisia centrală
    de rezidențiat convoacă grupurile de specialiști care au formulat
    întrebările de concurs. Grupurile de specialiști analizează
    contestațiile depuse și comunică răspunsurile corecte rămase
    definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de
    depunere a contestațiilor, printr-un proces-verbal, semnat de toți
    membrii și înaintat Comisiei centrale de rezidențiat.
    Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin
    publicarea pe site-ul rezidentiat.ms.ro, pe paginile de internet
    ale universităților de medicină și farmacie și prin afișarea la
    sediul comisiei locale de concurs și constituie răspuns la
    contestațiile primite.
    (3) Solicitările privind rescanarea grilelor de concurs se
    soluționează de către comisia locală în data de 21 noiembrie
    2022, începând cu ora 17.00, pe o stație de corectură similară
    cu cele din sălile de concurs. Rezultatul rescanării se
    consemnează într-un proces-verbal, o copie a acestuia fiind
    transmisă comisiei centrale la finalizarea procesului.
    (4) În urma analizării contestațiilor și stabilirii grilei corecte
    rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
    modificări.
    (5) Dacă în urma contestării întrebărilor comisia apreciază
    că există întrebări care prezintă vicii de formulare, aceste
    întrebări sunt anulate, hotărârea luată urmând a fi consemnată
    într-un proces-verbal semnat de toți responsabilii grupurilor de
    lucru. Anularea întrebărilor duce la anularea punctelor acordate
    la întrebările respective pentru toți candidații.
    Art. 19. — (1) La nivelul fiecărui centru universitar în care se
    organizează concursul există o comisie de specialiști, desemnați
    prin act administrativ al rectorului, care procedează la
    desfacerea sacilor și la verificarea conținutului fiecărui colet,
    semnalând într-un proces-verbal eventualele neconcordanțe.
    (2) Comisia desemnată la alin. (1) va colecta rezultatele din
    toate sălile de concurs din centrul universitar respectiv, în forma
    criptată pe suportul electronic pe care au fost salvate, pe
    domenii, și le va transmite Comisiei centrale de rezidențiat până
    cel târziu în data de 21 noiembrie 2022, ora 16.00. Membrii
    acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată în/din sala
    respectivă niciun fel de material. În sala respectivă nu au acces
    decât persoanele care formează comisia menționată.
    (3) Comisia de specialiști care a alcătuit întrebările de
    concurs transmite în format electronic securizat Comisiei
    centrale de rezidențiat, până cel târziu în data de 21 noiembrie
    2022, ora 17.00, grilele master și echivalențele necesare pentru
    alcătuirea clasificărilor naționale.
    (4) Centralizarea rezultatelor din cele 6 centre universitare
    de concurs și prelucrarea acestora prin aplicarea grilei corecte
    rămase definitivă se fac de către o comisie de specialiști
    desemnată de Comisia centrală de rezidențiat în vederea
    alcătuirii clasificărilor finale pe domenii.
    Art. 20. — Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
    tuturor candidaților de la domeniul respectiv din toate centrele
    universitare, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu
    răspunsuri anunțată în sălile de concurs.
    Art. 21. — (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea
    electronică a rezultatelor din toate centrele universitare în care
    s-a desfășurat concursul, stabilite în urma aplicării grilei corecte
    rămase definitivă. Clasificarea este națională și se face pentru
    fiecare domeniu pentru care a fost organizat concursul.
    (2) Clasificările prevăzute la alin. (1) se vor afișa simultan pe
    site-ul rezidentiat.ms.ro și pe paginile de internet ale celor
    6 universități de medicină și farmacie.
    (3) La data afișării clasificărilor prevăzute la alin. (1), listele
    nominale ale candidaților vor fi retrase de pe site-ul
    rezidentiat.ms.ro și de pe paginile de internet ale celor
    6 universități de medicină și farmacie.
    CAPITOLUL VI
    Rezultate. Alegerea postului sau a locului

    în specialitate și a centrelor de pregătire
    Art. 22. — Data afișării clasificărilor pe domenii este anunțată
    în timp util prin mass-media și pe paginile de internet ale
    universităților de medicină și farmacie și pe site-ul
    rezidentiat.ms.ro.
    Art. 23. — (1) Alegerea locurilor/posturilor în specialitate și a
    centrelor de pregătire se face prin teleconferință, pe baza
    punctajului și a clasificărilor anunțate, în 3 zile consecutive,
    stabilite de comun acord între Ministerul Sănătății și instituțiile de
    învățământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul
    orar 8.30—20.30. Candidații se vor putea prezenta în unul dintre
    centrele universitare: Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca,
    Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș sau
    Timișoara. Dacă repartiția nu se finalizează în prima zi, respectiv
    în cea de-a doua sau în cea de-a treia zi, va continua în ziua
    următoare în același interval orar sau, după caz, până la
    epuizarea locurilor/posturilor publicate la concurs sau a
    candidaților care au dreptul de a alege un loc/post. Locurile și
    posturile rămase disponibile se vor afișa pe pagina de internet
    la sfârșitul fiecărei zile de repartiție. În urma alegerii
    locului/postului și a centrului de pregătire în specialitate se vor
    înainta Ministerului Sănătății listele nominale, inclusiv în format
    electronic, privind locurile/posturile, specialitățile și centrele
    alese și procesele-verbale ale sesiunii de alegeri (cu semnăturile
    candidaților), în termen de 3 zile lucrătoare.
    (2) Lucrările privind alegerea locurilor/posturilor publicate la
    concurs vor fi coordonate de președintele Comisiei centrale de
    rezidențiat. La sediul Comisiei centrale de rezidențiat se va
    institui o comisie tehnică care va ține evidența locurilor/posturilor
    alese.
    (3) La nivelul fiecărui centru universitar din cele nominalizate
    la alin. (1) se vor institui comisii locale de alegere a locurilor sau
    a posturilor, formate din reprezentanți ai direcției de sănătate
    publică din județul respectiv sau, după caz, ai Direcției de
    Sănătate Publică a Municipiului București și ai instituțiilor de
    învățământ superior cu profil medical în cauză. Comisiile vor fi
    12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
    MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 13
    formate din minimum 6—8 membri. Președintele și membrii
    acestei comisii se desemnează prin act administrativ al
    conducătorului instituției de învățământ superior cu profil
    medical. Vicepreședinte al acestei comisii este directorul
    executiv al direcției de sănătate publică sau înlocuitorul legal al
    acestuia.
    (4) Comisiile desemnate potrivit alin. (3) vor elibera fiecărui
    candidat care alege loc/post o adeverință în care se vor
    menționa locul/postul, specialitatea și centrul universitar alese.
    Modelul adeverinței este pus la dispoziție de Comisia centrală
    de rezidențiat.
    (5) Organizatorii asigură materialele de igienă și de protecție
    sanitară necesare atât pentru candidați, cât și pentru personalul
    implicat în activitatea de alegere a locurilor/posturilor și vor
    stabili sensul de deplasare pe coridoare către sălile de
    alegere/așteptare și toalete.
    (6) Organizatorii asigură săpun, prosoape de hârtie,
    dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate
    permanent.
    (7) Candidații, precum și personalul implicat în activitatea de
    alegere a locurilor/posturilor vor purta măști medicale pe
    întreaga perioadă a prezenței în clădire și vor respecta distanța
    de minimum 1 metru față de alți candidați și față de membrii
    comisiei locale de alegere a locurilor sau a posturilor.
    Art. 24. — (1) Candidații sau împuterniciții acestora care nu
    sunt prezenți la data, ora și locul fixate pentru alegerea postului
    ori a locului în specialitate și a centrului de pregătire pierd
    drepturile conferite de concurs.
    (2) Candidații care dețin un titlu de specialist și aleg loc/post
    au obligația ca în termen de 15 zile de la data încheierii
    contractului individual de muncă pe durată determinată sau
    nedeterminată, după caz, să depună la Ministerul Sănătății
    angajamentul de plată pentru cea de-a doua specialitate.
    (3) Plata taxei se face în lei, anual, în două tranșe
    semestriale egale, în termen de maximum 60 de zile
    calendaristice de la începutul semestrului. Neplata taxei în
    condițiile stipulate în angajamentul de plată atrage excluderea
    definitivă din programul de pregătire.
    (4) Candidații prevăzuți la alin. (2) nu pot alege loc/post în
    specialitatea în care sunt deja confirmați prin ordin al ministrului
    sănătății.
    (5) Candidații care obțin punctajul minim prevăzut la art. 4
    alin. (2) și renunță la alegerea unui loc sau post, precum și cei
    care se clasează în afara numărului de locuri/posturi publicate
    la concurs sunt declarați respinși.
    (6) Locurile și posturile rămase neocupate în urma finalizării
    alegerilor vor putea fi ocupate numai în condițiile stabilite de art. 181
    și 182 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea
    și finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012,
    cu modificările și completările ulterioare.
    CAPITOLUL VII
    Exemplificări privind tipurile de întrebări
    și modul de punctare

    Art. 25. — Caietele de concurs au un număr de 200 de
    întrebări pentru fiecare domeniu.
    Art. 26. — (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două
    tipuri, astfel:
    a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un
    singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare
    cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări
    candidații marchează mai mult sau mai puțin de un răspuns
    corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
    b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu,
    cu 2—4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri
    corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări
    candidatul marchează mai puțin de două sau mai mult de
    4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
    (2) În caietul de concurs se precizează întrebările de tip
    complement simplu și întrebările de tip complement multiplu.
    (3) Exemplu de punctare: A B C D E = întrebare cu două
    răspunsuri corecte A și C:
    a) în cazul în care candidatul marchează corect A și C,
    acesta primește 5 puncte, astfel:
    b) în cazul în care candidatul marchează A și B, acesta
    primește 3 puncte, astfel:
    A B C D E
    X X
    1 1 1 1 1 = 5 puncte;
    A B C D E
    X X
    1 0 0 1 1 = 3 puncte.
    (4) Departajarea candidaților cu punctaj egal se face pe baza
    punctajului ponderat, care reflectă modul în care candidații au
    răspuns la întrebările considerate cu grad de dificultate mai
    mare. Acest grad de dificultate al întrebărilor este calculat în
    funcție de numărul de răspunsuri corecte la întrebarea
    respectivă raportat la numărul total de candidați.
    (5) Departajarea candidaților care au obținut punctajul maxim
    posibil se face prin susținerea unei probe suplimentare de
    departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din
    tematica și bibliografia aprobate, de tip complement multiplu,
    alcătuite cu 24 de ore înainte de susținerea probei, într-un sediu
    securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă,
    26 noiembrie 2022, în centrul universitar București. Corectura
    se face în mod electronic în sala de concurs, în prezența
    candidaților. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei
    ierarhizări a candidaților care au obținut punctajul maxim posibil.
    Candidații care nu se prezintă la proba de departajare figurează
    în clasificare în ordinea alfabetică, după ierarhizarea candidaților
    care au susținut proba de departajare.
    (6) Pentru susținerea probei de departajare nu se percepe
    taxă.
    CAPITOLUL VIII
    Probleme de organizare

    Art. 27. — Pentru buna desfășurare a concursului de
    rezidențiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea
    următoarelor obligații:
    a) publicarea tematicii și a bibliografiei de concurs, precum și
    a metodologiei de desfășurare a concursului;
    b) stabilirea numărului de locuri și de posturi pe domenii și
    centre de pregătire, conform prevederilor legale;
    c) rezolvarea problemelor financiare (propunerea taxei și
    încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata
    personalului care a contribuit la concurs etc.).
    Art. 28. — (1) Pentru buna desfășurare a concursului de
    admitere în rezidențiat, la nivel central și local se stabilesc
    grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligații:
    a) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel
    cu locul, numele și capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să
    rămână în fiecare sală 1—3 locuri libere (în funcție de
    capacitatea sălii), și verificarea cu o săptămână înainte a
    condițiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire,
    scaune bune etc.) — responsabil este președintele comisiei
    locale de rezidențiat;
    b) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni [hârtie,
    carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile,
    sfoară, unități de memorie externă (memory stick), clești pentru
    sigilat etc.] — responsabil este președintele comisiei locale de
    rezidențiat;
    c) organizarea supravegherii concursului — responsabil este
    președintele comisiei locale de rezidențiat, care are și
    următoarele atribuții:
    (i) asigurarea unui număr suficient de supraveghetori (un
    supraveghetor la 25 de candidați, cu un minimum de
    3 persoane pentru o sală);
    (ii) desemnarea șefilor de clădire, de sală și a
    supraveghetorilor pe locuri de concurs;
    (iii) instruirea acestora cu o săptămână înainte de
    concurs;
    d) întocmirea și tipărirea listelor cu candidați, a legitimațiilor
    de bancă și împărțirea candidaților pe săli în funcție de
    capacitatea fiecăreia, afișarea acestora și transmiterea spre
    webmaster pentru publicarea pe internet — responsabil este
    președintele comisiei locale de rezidențiat;
    e) elaborarea și tipărirea instrucțiunilor pentru șefii de clădire,
    de sală, supraveghetori și candidați — coordonator este
    președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
    f) elaborarea și tipărirea documentelor nesecrete:
    procese-verbale, diferențiate pentru șefii de clădiri și de sală, de
    predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări și de
    predare-primire de la sfârșitul concursului, pentru plicuri cu grile
    corectate, unități de memorie externă (memory stick), plicuri cu
    grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs”, caiete cu
    întrebări nefolosite, atât ale șefilor de sală către șefii de clădire,
    cât și ale șefilor de clădire către comisia locală de rezidențiat,
    procese-verbale privind derularea concursului, completate și
    semnate de șefii de sală și de supraveghetori, grile de răspuns —
    responsabilă este comisia locală de rezidențiat;
    g) transportul sacilor cu caietele de concurs de la sediul
    securizat către comisiile locale de rezidențiat — responsabili
    sunt președinții comisiilor locale de rezidențiat;
    h) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a
    aparaturii electronice, și asigurarea personalului necesar, altul
    decât șefii de sală sau supraveghetorii — responsabil este
    președintele comisiei locale de rezidențiat;
    i) instruirea personalului care va asigura corectura grilelor
    prin scanare — responsabil este președintele comisiei locale de
    rezidențiat;
    j) citirea grilelor prin scanare (pe baza softului pus la
    dispoziție de Ministerul Sănătății) — responsabil este
    președintele comisiei locale de rezidențiat;
    k) stabilirea grilei de răspuns — responsabil este
    președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
    l) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a
    punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 26
    alin. (3)—(5), pe domenii — responsabil este președintele
    Comisiei centrale de rezidențiat;
    m) afișarea clasificărilor finale — responsabil este
    președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
    n) crearea unei pagini web pe internet în care se publică
    toate informațiile nesecrete legate de concurs (distribuția pe săli
    a candidaților, locul de afișare a acestor date, instrucțiuni pentru
    candidați, punctaje obținute, cataloagele finale în ordinea
    clasificării etc.) — responsabili sunt președintele Comisiei
    centrale de rezidențiat și președinții comisiilor locale de
    rezidențiat;
    o) alegerea posturilor și a locurilor publicate la rezidențiat și
    a centrelor de pregătire — responsabil este președintele
    Comisiei centrale de rezidențiat.
    (2) Comisiile locale de concurs vor desemna și personal de
    rezervă pentru activitățile prevăzute la alin. (1); numărul
    personalului de rezervă nu poate depăși jumătate din numărul
    total de persoane implicate.
    Art. 29. — (1) Pregătirea materialelor necesare desfășurării
    concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
    pregătirea sacilor cu materiale nesecrete și realizarea caietelor
    cu întrebări.
    (2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de
    11 noiembrie 2022 într-un număr dublu față de numărul
    candidaților înscriși pe liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip,
    pentru a preîntâmpina posibilele dificultăți generate de distribuția
    diferită a fiecărui tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate
    cu A, B, C și D, pentru fiecare domeniu, corespunzător cu
    notarea caietelor cu întrebări, astfel încât în săli candidații care
    au locurile apropiate să aibă grile și caiete de tipuri diferite.
    Modelul grilelor este pus la dispoziție de Comisia centrală de
    rezidențiat până cel târziu la data de 1 noiembrie 2022.
    (3) Pregătirea sacilor pentru săli conținând toate materialele
    nesecrete necesare (cu excepția caietelor cu întrebări) se face
    de comisia locală de rezidențiat, în săptămâna premergătoare
    concursului. Fiecare sac, pe care se scriu centrul universitar,
    domeniul, clădirea, sala, precum și conținutul sacului, cuprinde
    următoarele materiale:
    a) colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor
    pentru răspuns este dublu față de numărul candidaților din sala
    respectivă (+10%), în așa fel încât să se asigure posibilitatea
    schimbării grilei cu una de același tip, o dată pentru fiecare
    candidat, în cazul în care candidatul a făcut greșeli și solicită
    schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numărul de candidați
    din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conținute de
    colet (numărul candidaților din sala respectivă x 2 + 10%);
    b) carioci negre pentru completarea grilei de răspuns;
    numărul cariocilor este corespunzător cu dublul numărului
    candidaților din sala respectivă;
    c) plicuri format C4 pentru împachetarea grilelor corectate;
    d) coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc
    în plicuri;
    e) plicuri format C5 conținând plumbii și sârma pentru sigilat
    sacii;
    f) bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate
    și a coletelor cu grile anulate și retrase din concurs;
    g) sfoară pentru legarea coletelor cu grile;
    h) hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate și
    retrase din concurs;
    i) sârme cu plumbi;
    j) pixuri-cariocă de culoare roșie;
    k) prelungitoare pentru aparatura electronică;
    l) ștampilă de concurs, conform modelului transmis de
    Ministerul Sănătății, care se aplică inclusiv pe grilele candidaților
    (în spațiul special desemnat) și pe materialele din sala de
    concurs;
    14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
    MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 15
    m) măști medicale în număr egal cu numărul candidaților și
    al persoanelor desemnate pentru supravegherea candidaților și
    pentru activitatea de scanare a grilelor din sala respectivă + 10%
    rezervă;
    n) mănuși chirurgicale pentru persoanele desemnate pentru
    supravegherea candidaților și pentru activitatea de scanare,
    minimum 2 perechi/persoană;
    o) 2 recipiente cu dezinfectant + 1 recipient de rezervă.
    (4) Sacii cu materialele nesecrete sigilați sunt depozitați prin
    grija comisiei locale de rezidențiat cu două zile înainte de
    concurs. Sediul este sigilat. În dimineața zilei de concurs, sacii
    sigilați, conținând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de
    concurs, sunt transportați de comisiile special desemnate la
    locurile de desfășurare a concursului.
    (5) Pentru crearea și multiplicarea caietelor cu întrebări se
    desfășoară următoarele activități:
    a) președintele Comisiei centrale de rezidențiat, împreună
    cu coordonatorul grupului de specialiști desemnat pentru
    stabilirea întrebărilor pentru concurs, își alege grupurile de lucru
    pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt
    făcute publice în ziua concursului;
    b) întrebările sunt create după tematica și bibliografia deja
    anunțate. Ele sunt prezentate în anumite condiții de punere în
    pagină, pe un anumit tipar;
    c) caietele cu întrebări sunt alcătuite de specialiști din toate
    centrele universitare în care se organizează concursul, care
    lucrează într-un loc de unde nu au nicio legătură cu exteriorul și
    nu părăsesc locul respectiv decât cu minimum o oră înainte de
    încheierea probei scrise (nu mai devreme de ora 13.15 în data
    de 20 noiembrie 2022). La locul respectiv, comisia desemnată
    dispune de toate materialele și echipamentele necesare;
    d) grupurile tehnice desemnate să multiplice caietele cu
    întrebări se vor afla de asemenea în sedii securizate unde nu au
    nicio legătură cu exteriorul și vor dispune de toate materialele și
    echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări și
    ambalării lor în sacii ce vor fi sigilați. Caietele sunt multiplicate
    într-un număr stabilit în funcție de numărul candidaților din
    fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul
    unor eventuale greșeli de tipărire și pentru preîntâmpinarea
    dificultăților legate de distribuția diferită a fiecărui tip în sală.
    Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru
    fiecare domeniu. Caietele conțin aceleași întrebări, dar ordinea
    acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de
    caiete;
    e) după multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător
    din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate
    cu bandă adezivă și ștampilate (ștampila este emisă de comisia
    centrală), puse în saci, iar sacii sunt sigilați cu cleștii transmiși
    de comisia centrală. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este
    pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs. Pe
    fiecare sac se vor preciza centrul universitar de concurs,
    domeniul, clădirea, sala, numărul de candidați din sala
    respectivă și numărul de caiete cu întrebări din fiecare tip;
    f) după terminarea operațiunilor de multiplicare, toate
    materialele rămase (rebuturi, plusuri, matrițe din copiatoare etc.)
    sunt împachetate separat, sigilate și transportate la sediul
    comisiei locale de rezidențiat, unde se păstrează până după
    alegerea posturilor, a locurilor în specialitate și a centrelor de
    pregătire.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok .