Văzând Referatul de aprobare nr. AR 17.499/2022 al Direcției politici de resurse umane în sănătate din cadrul Ministerului
Sănătății,
având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea
rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății,
cu modificările și completările ulterioare, și al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și
funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul sănătății și ministrul educației emit următorul ordin:
Art. 1. — Se aprobă Metodologia pentru desfășurarea
concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post în
medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 20 noiembrie
2022, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. — Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății,
precum și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”
din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu
Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină și
Farmacie din Craiova, Universitatea de Medicină și Farmacie
„Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea de Medicină, Farmacie,
Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș și
Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din
Timișoara vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
ANEXĂ
M E T O D O L O G I E
pentru desfășurarea concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post
în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2022
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
Art. 1. — (1) Ministerul Sănătății organizează concurs de
admitere în rezidențiat pe post și rezidențiat pe loc în domeniile
medicină, medicină dentară și farmacie, la data de 20 noiembrie
- Concursul se desfășoară în centrele universitare
București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara.
(2) Pentru organizarea și desfășurarea concursului,
Ministerul Sănătății va încheia cu Universitatea de Medicină și
Farmacie „Carol Davila” din București, Universitatea de
Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca,
Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova,
Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași,
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie
„George Emil Palade” din Târgu Mureș și Universitatea de
Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara contracte în
baza cărora se stabilesc atât obligațiile și responsabilitățile
părților, cât și sumele ocazionate de cheltuielile de organizare și
desfășurare, suportate din taxa de înscriere la concurs.
(3) Categoriile de cheltuieli aferente activităților ocazionate
de organizarea și desfășurarea concursului de admitere în
rezidențiat, care pot fi decontate/alocate din veniturile proprii cu
această destinație, gestionate de Ministerul Sănătății, precum
modelele contractelor de prestări servicii încheiate cu fiecare
universitate de medicină și farmacie organizatoare, sunt
aprobate prin ordin al ministrului sănătății.
Art. 2. — (1) Unitățile și specialitățile pentru care se
organizează concurs de admitere în rezidențiat pe post sunt
aprobate prin ordin al ministrului sănătății.
(2) Cifra de școlarizare pe domenii și specialități este
aprobată prin ordin al ministrului sănătății.
(3) Numărul de locuri și posturi pe domenii și specialități se
stabilește defalcat pe centre universitare, inclusiv pentru
centrele universitare cu facultăți de medicină, medicină
dentară/stomatologie și farmacie, în funcție de capacitățile de
pregătire pe specialități ale acestora, de către Ministerul
Sănătății și universitățile de medicină și farmacie din România și
se aprobă prin ordin al ministrului sănătății.
Art. 3. — (1) Pentru organizarea concursului de admitere în
rezidențiat este desemnată o comisie centrală de rezidențiat,
formată din reprezentanți ai Ministerului Sănătății, ai Ministerului
Educației și ai universităților de medicină și farmacie din
România, aprobată prin ordin comun al ministrului educației și al
ministrului sănătății.
(2) La nivelul centrelor universitare care organizează
concursul de admitere în rezidențiat, rectorii universităților
desemnează comisii locale de concurs prin act administrativ.
Comisiile locale de concurs sunt formate din președinte și un
număr de 4—6 membri, incluzând și un reprezentant al direcției
de sănătate publică din centrul universitar în care se desfășoară
concursul. Nominalizarea persoanelor va ține cont de
eventualele incompatibilități.
(3) Întreaga responsabilitate privind organizarea și
desfășurarea concursului, alcătuirea clasificărilor și alegerea
locurilor/posturilor aparține Comisiei centrale de rezidențiat.
(4) Comunicarea între membrii comisiei centrale, precum și
între comisia centrală și comisiile locale se poate realiza prin
orice mijloace (telefon, fax, e-mail, e-conferință etc.), numai în
condițiile confirmării primirii corespondenței de către părțile
implicate.
Art. 4. — (1) Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă
cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate
centrele universitare în care se organizează concursul, pe o
durată de 4 ore.
(2) Alegerea unui loc sau post este condiționată de obținerea
unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim
realizat la nivel național pentru cele 200 de întrebări pentru
fiecare domeniu.
(3) Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în
ordinea punctajului de promovare obținut, în limita locurilor/
posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură
clasificare națională pentru fiecare domeniu.
(4) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii
care devin rezidenți pe locuri încheie un contract individual de
muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidențiatului,
cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru
rezidențiat.
(5) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii
care devin rezidenți pe post încheie contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică
ce a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor
Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și
finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu
modificările și completările ulterioare.
(6) Candidații posesori ai diplomei de medic obținute în
România ori într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum
și candidații din Republica Moldova, absolvenți cu diplomă de
licență obținută în ultimii 5 ani la Universitatea de Medicină și
Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Chișinău pentru locurile fără
plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă, oferite românilor de
pretutindeni de către Ministerul Educației, conform Legii
nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, susțin
concursul în aceleași condiții precum cetățenii români, însă
concurează pe locurile publicate de acest minister, care le va
distribui pe centrele universitare.
Art. 5. — Informațiile generale importante despre concursul
de rezidențiat sunt făcute publice prin presă, radio, TV, iar cele
de detaliu, pe paginile de internet ale universităților de medicină
și farmacie din România, precum și prin internet, la adresa
rezidentiat.ms.ro.
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 6. — Tematicile concursului de admitere în rezidențiat și
bibliografia aferentă sunt diferite, pe domenii. Acestea sunt
avizate de către Colegiul Medicilor din România, de către
Colegiul Medicilor Stomatologi din România, respectiv de către
Colegiul Farmaciștilor din România, sunt aprobate de către
ministrul sănătății și pot fi accesate pe pagina de internet
rezidentiat.ms.ro și pe paginile de internet ale universităților de
medicină și farmacie din România.
Art. 7. — (1) Întrebările sunt diferite, în funcție de domeniu.
Caietele cu întrebări sunt întocmite de 3 grupuri de specialiști,
câte unul pentru fiecare domeniu de concurs, proveniți din toate
centrele universitare în care se organizează concursul, și sunt
elaborate într-o locație unde aceștia nu au nicio legătură cu
exteriorul și nu părăsesc locul respectiv decât cu minimum o oră
înainte de încheierea probei scrise (nu mai devreme de ora 13.15
în data de 20 noiembrie 2022). Întreaga activitate se desfășoară
sub coordonarea unui responsabil desemnat prin tragere la sorți
din rândul specialiștilor desemnați să intre în sediul securizat.
Tragerea la sorți are loc în prezența a cel puțin un membru din
Comisia centrală de rezidențiat.
(2) Ministerul Sănătății va încheia contract de prestare
servicii pentru asigurarea tuturor condițiilor necesare (cazare,
servicii de masă, echipamente, materiale consumabile etc.)
pentru locația prevăzută la alin. (1). Ministerul Sănătății, în
calitate de beneficiar, va plăti prestatorului sumele aferente din
cota ce îi revine din suma totală plătită de către participanții la
concurs.
(3) Coordonatorul fiecărui grup de specialiști, desemnat de
responsabilul prevăzut la alin. (1), răspunde de corectitudinea
formulării întrebărilor, de alegerea răspunsurilor corecte, de
păstrarea caracterului secret al întrebărilor și al răspunsurilor
corecte, precum și de răspunsurile la contestații. Coordonatorul
fiecărui grup de specialiști semnează pentru setul de întrebări
formulate de către grupul respectiv.
(4) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar” pentru
multiplicarea caietelor cu întrebări.
(5) În data de 19 noiembrie 2022, ora 10.00, responsabilul
desemnat conform alin. (1) va transmite caietele cu întrebările
de concurs, în format electronic securizat, către coordonatorii
grupurilor tehnice, desemnați prin act administrativ al rectorului,
pentru multiplicarea caietelor cu întrebări din fiecare centru
universitar în care se organizează concursul.
(6) Persoanele nominalizate la alin. (5) vor primi la intrarea
în sediile securizate parola de acces la formatul electronic. După
confirmarea primirii caietelor cu întrebări, canalul de comunicare
se închide, iar aparatura electronică este sigilată într-un loc unde
nu are acces nicio persoană. Sigilarea se va face cu bandă
adezivă pe care vor semna minimum 3 persoane din grupul
tehnic desemnat pentru multiplicarea caietelor cu întrebări,
respectiv minimum 3 specialiști dintre cei care au formulat
întrebările de concurs.
(7) Grupurile tehnice desemnate să multiplice caietele cu
întrebări se vor afla, de asemenea, în sedii securizate unde nu
au nicio legătură cu exteriorul și vor dispune de toate materialele
și echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări și
ambalării lor în sacii ce vor fi sigilați. Caietele sunt multiplicate
într-un număr stabilit în funcție de numărul candidaților din
fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul
unor eventuale greșeli de tipărire și pentru preîntâmpinarea
dificultăților legate de distribuția diferită a fiecărui tip în sală.
Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru
fiecare domeniu de concurs. Caietele conțin aceleași întrebări,
dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre
cele 4 tipuri de caiete.
(8) După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător
din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate
cu bandă adezivă și ștampilate (ștampila este emisă de comisia
centrală), puse în saci, iar sacii sunt sigilați cu clești a căror
amprentă este stabilită de comisia centrală. Rezerva de caiete
pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare
sală de concurs. Pe fiecare sac se vor preciza centrul universitar
de concurs, domeniul, clădirea, sala, numărul de candidați din
sala respectivă și numărul de caiete cu întrebări din fiecare tip.
De conținutul acestora răspunde responsabilul grupului tehnic
desemnat de comisia locală de rezidențiat.
(9) Persoanele aflate în sediile securizate, atât cele
desemnate pentru alcătuirea întrebărilor de concurs, cât și
grupul tehnic care asigură multiplicarea caietelor cu întrebări,
vor preda, înaintea începerii activității, orice echipament electronic
de comunicare personal (telefoane mobile, laptopuri etc.)
și vor depune la Comisia centrală de rezidențiat o declarație
de confidențialitate, conform modelului pus la dispoziție de
8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
Comisia centrală de rezidențiat, precum și două teste antigen
rapide SARS-CoV-2 negative, efectuate de furnizori de servicii
medicale autorizați, unul cu cel mult 48 de ore înainte efectuat
în localitatea de reședință și un al doilea în dimineața zilei în
care are loc intrarea în sediul securizat. Decontarea testelor se
va face din cheltuielile destinate organizării concursului prin
comisiile locale de concurs.
(10) În data de 20 noiembrie 2022, ora 8.30, reprezentanții
comisiilor locale de rezidențiat, însoțiți de personal de pază (cel
puțin un reprezentant al comisiei locale de rezidențiat și un
jandarm pentru fiecare mașină de transport), se vor prezenta la
sediul securizat la care au fost multiplicate caietele cu întrebările
de concurs pentru a ridica sacii sigilați cu pachetele sigilate în
care se află caietele cu întrebări. Aceștia vor fi predați sub
semnătură reprezentanților comisiei locale desemnați să
răspundă de sediul de concurs respectiv.
CAPITOLUL III
Înscrierea candidaților
Art. 8. — (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidații posesori ai unei diplome de licență în profil
medico-farmaceutic uman sau ai unei diplome echivalente cu
aceasta;
b) rezidenții aflați în pregătire, cu respectarea prevederilor
art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009, aprobată prin
Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare;
c) specialiștii care doresc să efectueze pregătire într-o altă
specialitate, cu respectarea prevederilor legale cu privire la
obținerea celei de-a doua specialități. Specialiștii care au
efectuat programul de pregătire prin rezidențiat, forma pe post,
pot obține a doua specialitate după îndeplinirea condiției din
actul adițional încheiat la contractul de muncă;
d) candidații care îndeplinesc condițiile privind cetățenia,
respectiv care nu au împlinit vârsta standard de pensionare,
stabilite de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
și au diplomă de licență în profil medico-farmaceutic uman sau
o diplomă echivalentă cu aceasta.
(2) Sunt admiși la concurs numai candidații care sunt apți din
punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea
activității în domeniul pentru care candidează, conform
certificatului medical aflat la dosarul de înscriere.
Art. 9. — Pentru candidații medici specialiști, formarea în a
doua specialitate se poate obține numai în regim cu taxă. Taxa
anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obținută prin
concurs de admitere în rezidențiat, este aceeași cu cea
prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidențiat.
Art. 10. — (1) Înscrierile pentru concurs se fac prin direcțiile
de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu rețea sanitară
proprie, în perioada 12—25 octombrie 2022. Programul de
depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până
joi orele 9.00—16.00, respectiv 9.00—14.00 pentru zilele de
vineri. Direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu
rețea sanitară proprie își vor adapta numărul punctelor de
depunere a dosarelor în funcție de afluxul de candidați. Dosarele
de concurs pot fi depuse prin poștă sau servicii de curierat, în
perioada 12—25 octombrie 2022, inclusiv data poștei.
(2) Anunțul de concurs va cuprinde:
a) data, ora și locul desfășurării concursului;
b) condițiile generale de participare la concurs;
c) locul și perioada de înscriere;
d) numărul de locuri scoase la concurs pe specialități și
centre de pregătire;
e) lista posturilor scoase la concurs, cu distribuția acestora
pe centre universitare;
f) alte informații generale de interes pentru candidați.
(3) Candidații prevăzuți la art. 4 alin. (6) se înscriu la concurs
prin Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din
București, în condiții similare celorlalți candidați și cu
respectarea prevederilor anunțului de concurs.
Art. 11. — (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conține
următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:
(i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum
și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul,
cartea de identitate sau pașaportul cu care se va
legitima la intrarea în sală, aflat în termen de
valabilitate;
(ii) centrul universitar și domeniul pentru care
concurează;
(iii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea
rezultatului pe internet;
(iv) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor
cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate
confidențial, în conformitate cu prevederile
Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului
European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind
protecția persoanelor fizice în ceea ce privește
prelucrarea datelor cu caracter personal și libera
circulație a acestor date și de abrogare a Directivei
95/46/CE (Regulamentului general privind protecția
datelor), cu modificările și completările ulterioare;
b) copia buletinului, cărții de identitate sau a pașaportului
(paginile din care reies numele și prenumele candidatului,
precum și data nașterii);
c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog
(medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2022 pot
prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată
a adeverinței privind promovarea examenului de licență;
d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este
încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat
și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți
și specialiști;
e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de
sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care
se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical
(fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul
pentru care candidează. Lista unităților sanitare desemnate în
acest sens va fi afișată pe site-ul direcțiilor de sănătate publică
începând cu data de 12 octombrie 2022;
f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.)
privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma
de licență, dacă este cazul;
g) chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este
stabilită de Ministerul Sănătății și se achită în contul ministerului,
care va fi indicat prin anunțul de concurs.
(2) Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru
prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse
dosarele de concurs.
(3) Candidații care nu doresc să depună documente în copie
legalizată se pot prezenta pentru depunerea dosarului la orice
direcție de sănătate publică, având asupra lor și documentele
în original, în vederea certificării.
(4) După finalizarea înscrierilor, respectiv la data de
25 octombrie 2022, candidații nu mai pot solicita schimbarea
opțiunilor de a concura într-un anumit centru universitar sub
niciun motiv.
(5) Un candidat poate depune un singur dosar de concurs.
(6) Depunerea mai multor dosare ale aceleiași persoane
pentru unul sau mai multe domenii de concurs atrage măsura
eliminării candidatului respectiv din concurs.
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 9
Art. 12. — După verificarea documentelor depuse în vederea
respectării condițiilor de participare pentru fiecare candidat,
direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea
sanitară proprie vor completa online, la adresa
examene.meddb.ro, lista nominală cu candidații înscriși, al cărei
conținut este prezentat în anexa care face parte integrantă din
prezenta metodologie.
Art. 13. — (1) Direcțiile de sănătate publică județene, Direcția
de Sănătate Publică a Municipiului București, respectiv
ministerele cu rețea sanitară proprie, după centralizarea și
verificarea tabelelor cu candidații înscriși, redactează, în ordine
alfabetică, lista finală cu candidații înscriși la concurs, pe
domenii, pe care o vor comunica Ministerului Sănătății până cel
târziu la data de 31 octombrie 2022, ora 16.00.
(2) Dosarele candidaților depuse prin poștă sau curierat până
la data de 25 octombrie 2022, inclusiv, care sunt înregistrate la
direcțiile de sănătate publică sau ministerele cu rețea sanitară
proprie după data de 31 octombrie 2022, ora 16.00, vor fi
raportate separat Ministerului Sănătății pentru a putea fi incluse
în listele de candidați. Dosarele depuse după data de
25 octombrie 2022 sunt declarate respinse și titularii acestora
nu vor figura în listele de candidați.
(3) Ministerul Sănătății va centraliza listele cu candidații și le
va defalca pe centre universitare, conform opțiunii candidaților.
Până la data de 2 noiembrie 2022, Ministerul Sănătății va
comunica universităților de medicină și farmacie numărul de
candidați pentru fiecare domeniu din centrul universitar
respectiv, urmând ca, până la data de 3 noiembrie 2022, să
transmită în format electronic listele nominale ale acestor
candidați.
(4) Listele cu candidații admiși în concurs, pe centre
universitare și domenii, se afișează pe site-ul rezidentiat.ms.ro
la data de 3 noiembrie 2022.
(5) În situația în care un candidat constată o eroare materială
(de nume, centru de concurs, domeniu etc.) în listele prevăzute
la alin. (4), va sesiza acest lucru până cel târziu la data de
8 noiembrie 2022, ora 14.00, direcției de sănătate publică,
respectiv ministerului cu rețea sanitară proprie unde a depus
dosarul de concurs, pentru a se opera corecția necesară.
(6) Repartizarea candidaților pe săli se face diferențiat, pe
domeniile pentru care s-au înscris, de către fiecare universitate
de medicină și farmacie, respectând prezenta metodologie și
regulile epidemiologice impuse.
(7) La data de 17 noiembrie 2022, candidații pot afla sala și
ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale
universităților de medicină și farmacie sau site-ul
rezidentiat.ms.ro.
(8) Cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală
se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă.
(9) Candidații ale căror dosare de înscriere au fost admise,
dar care în ziua concursului sunt declarați absenți în sălile de
concurs nu vor beneficia de returnarea taxei achitate pentru
concurs. Beneficiază de returnarea taxei achitate pentru concurs
doar candidații ale căror dosare de înscriere sunt respinse.
CAPITOLUL IV
Desfășurarea concursului
Art. 14. — (1) Concursul se desfășoară în ziua de duminică,
20 noiembrie 2022.
(2) În dimineața zilei de concurs, la ora 7.30, șeful de sală și
supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimație
de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr
corespunzător cu cel aflat în listele candidaților.
(3) Organizatorii asigură materialele de igienă și de protecție
sanitară necesare atât pentru candidați, cât și pentru personalul
implicat în organizarea concursului, precum și respectarea
măsurilor igienico-sanitare, în contextul prevenirii și combaterii
infectării cu SARS-CoV-2. Totodată asigură aerisirea sălilor de
concurs înainte de a permite intrarea candidaților. Organizatorii
pot lua și alte măsuri igienico-sanitare pe care le consideră
necesare în funcție de situația din fiecare clădire în parte.
(4) Intrările/Ieșirile, precum și sensul de deplasare pe
coridoare către sălile de concurs și toalete sunt stabilite de
organizator și sunt semnalizate corespunzător, urmând a fi
dezinfectate în mod regulat.
(5) Organizatorii asigură săpun, prosoape de hârtie,
dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate
permanent. Se recomandă candidaților purtarea măștii medicale
pe întreaga perioadă a concursului.
(6) Începând cu ora 8.30, candidații pot intra în sala în care
au fost repartizați, în urma termoscanării, în cazul în care
temperatura nu depășește 37,3° C. La intrarea în sala de
concurs candidații se legitimează în fața șefului de sală cu
buletinul/cartea de identitate sau pașaportul, documente ce
trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de
document valabil nu sunt primiți în sala de concurs. Candidații
a căror temperatură depășește 37,3° C vor fi repartizați în săli
speciale cu această destinație.
(7) Masca medicală va fi purtată de supraveghetori/șeful de
sală pe toată durata concursului până la părăsirea clădirii unde
au fost repartizați, precum și de candidații a căror temperatură
depășește 37,3° C.
(8) Colectarea măștilor purtate se va face în locuri speciale,
semnalizate corespunzător de organizatori.
Art. 15. — (1) Candidații sunt așezați în sală în ordine
alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor
soț-soție, frați-surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării
lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală
aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați
în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai
sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația
de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de
organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care
locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi
mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală.
(2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână
cel puțin un loc liber între 2 candidați, respectând distanța de
minimum 1 metru.
(3) În prezența candidaților, șeful de sală citește instrucțiunile
privind modul de desfășurare a concursului.
Art. 16. — (1) Începând cu ora 9.00, candidaților li se împart
grilele pentru răspuns și câte o cariocă de culoare neagră pentru
completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor
considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de
identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după
algoritmul următor:
a) rândul 1 primește grile tip A și B, conform următoarei
scheme:
A — B — A — B — A — B — etc.;
b) rândul 2 primește grile tip C și D, conform următoarei
scheme:
C — D — C — D — C — D — etc.;
c) rândul 3 primește grile tip A și B, conform următoarei
scheme:
B — A — B — A — B — A — etc.;
d) rândul 4 primește grile tip C și D, conform următoarei
scheme:
D — C — D — C — D — C — etc.;
e) începând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus
(rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.) până ce toți
candidații vor primi o grilă de răspuns.
(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a
grilei, pentru a se identifica eventualele greșeli de tipărire, caz în
care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat
completează apoi datele personale în spațiul special de pe grilă,
cu litere majuscule.
10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
(3) Șeful de sală și supraveghetorii verifică corectitudinea
datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
candidatului și cu legitimația de bancă. După această
operațiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe
bancă pe toată durata probei scrise. Candidații poartă întreaga
responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.
(4) Sacii sigilați conținând caietele cu întrebări vor fi aduși la
săli în jurul orei 9.30. Integritatea acestor saci este constatată de
șeful de sală și de 3 candidați din sala respectivă. La ora 10.00
se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele
universitare. Fac excepție sacii din sălile de rezervă special
destinate candidaților cu temperatura mai mare de 37,3° C, care
în lipsa unor astfel de candidați vor rămâne sigilați pe întreaga
durată a concursului, sub paza personalului de supraveghere
desemnat pentru sala respectivă, urmând a fi predați ca atare
organizatorilor la sfârșitul celor 4 ore de concurs. Li se împart
apoi candidaților caietele cu întrebări, ținându-se cont de tipul
de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs
a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de
concurs, care este de 4 ore. Șeful de sală notează la loc vizibil
(fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afișată) și
informează candidații despre ora de începere și ora de
terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, precum și
corespondența dintre caietul cu întrebări și tipul de grilă primit
anterior. La solicitarea candidatului, caietele cu greșeli de tipărire
sunt înlocuite de șeful de sală.
(6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenței dintre
tipul de grilă și cel al caietului cu întrebări revine candidatului.
(7) Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul
deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au
acces în sala de concurs.
(8) În timpul concursului candidații nu au voie să consulte
niciun fel de materiale, să discute cu ceilalți candidați, să
copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de
comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un
loc din sală unde candidații nu au acces până la terminarea
concursului. Tot aici se vor depozita și telefoanele mobile sau
alte dispozitive electronice de comunicare, ce vor fi închise pe
toată durata probei de concurs. Candidații își vor strânge părul
astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze
auditive sunt rugați să le scoată pe perioada celor 4 ore de
concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a
informațiilor prin radiorecepție. Candidatele care din motive
obiective (medicale, culturale etc.) poartă capul acoperit vor fi
însoțite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se
confirma lipsa aparaturii de comunicare. În cazul unor suspiciuni
justificate, din dispoziția șefului de sală se poate solicita controlul
candidaților respectivi. Orice abatere (comunicare între
candidați, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul
concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înșelăciune
asupra identității) este socotită fraudă și se sancționează cu
eliminarea din concurs. Candidaților le este permis să păstreze
pe perioada celor 4 ore de concurs o sticluță cu
cafea/apă/răcoritoare și ciocolată/sandviciuri/biscuiți numai cu
ambalaj transparent, în cantități rezonabile și numai pentru
utilizare personală. Candidații care tulbură liniștea în sala de
concurs sau îi perturbă pe alți candidați sunt avertizați de șeful
de sală să își revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după
cel de-al doilea avertisment nu se liniștesc, sunt somați să
părăsească sala de concurs. În acest caz se întocmește un
proces-verbal semnat de șeful de sală și supraveghetorii din
sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns și caietul
cu întrebări și părăsește sala de concurs.
(9) Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului,
în intervalul orar 10.00—14.00, site-urile oficiale ale
universităților de medicină și farmacie își suspendă activitatea.
(10) La expirarea timpului de concurs toți candidații au
obligația să înceteze completarea grilei de răspuns. Cei care nu
se supun acestei obligații vor fi avertizați de șeful de sală; dacă
și după avertizare candidatul va continua completarea grilei de
răspuns, acesta poate fi sancționat prin eliminarea din concurs.
Eliminarea va fi consemnată în procesul-verbal al sălii
respective.
(11) La terminarea concursului candidații predau șefului de
sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări
rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, indiferent
de motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.
(12) Candidații absenți și cei care se retrag din concurs sunt
menționați ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
retrag predau grila de răspuns și caietul cu întrebări, sub
semnătură, și pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de
minute de la începerea concursului. Șeful de sală scrie pe grila
lor „Retras din concurs”. Aceste grile sunt preluate, constituind
documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care
s-a retras, se face mențiunea „Retras din concurs”. După
părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi este permisă revenirea (pe
perioada desfășurării probei) pentru niciun motiv, cu excepția
situației în care un candidat are necesități fiziologice, caz în care
este însoțit de 2 supraveghetori și poate lipsi din sală maximum
10 minute. Timpul absenței din sală nu prelungește durata
probei pentru candidatul respectiv.
(13) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către
candidați, sub semnătură, șefului de sală. Corectura acestor
grile se face în mod electronic prin scanare, în sala de concurs,
în prezența autorului și a încă 2 candidați din sala respectivă,
care vor fi nominalizați în procesul-verbal al sălii și care vor
semna în acesta și pe grilele candidaților. În cazul unor
deficiențe tehnice, scanarea se reia în prezența acelorași
persoane. După anunțarea punctajului tuturor candidaților din
sala respectivă, șeful de sală, în prezența a 3 candidați,
ambalează și sigilează plicul cu grilele corectate și unitățile de
memorie externă (memory stick) predate de personalul
desemnat pentru operațiunea de scanare. Pe durata corectării
lucrărilor candidații rămân pe locurile stabilite la intrarea în sală.
(14) Grilele de răspuns cu mențiunea „Retras din concurs”
se ambalează separat.
(15) Grilele de răspuns greșite și cele nefolosite sunt
ambalate separat și poartă mențiunea „Anulat”.
(16) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu
mențiunea „Retras din concurs” și grile „Anulat”) se menționează
sala, numărul de candidați, numărul de grile corectate, respectiv
„Retras din concurs”, „Anulat”.
(17) Șefii de sală completează un proces-verbal privind
numărul de candidați înscriși, candidați prezenți, grile de
răspuns, caiete cu întrebări și unități de memorie externă
(memory stick) returnate, după încheierea operațiunilor de
scanare a grilelor. Procesele-verbale sunt semnate de șefii de
sală, supraveghetori și 3 candidați.
(18) Coletele și procesele-verbale sunt puse în saci, care
sunt sigilați la rândul lor și predați reprezentanților comisiei
locale de rezidențiat. Pentru sigilare se folosesc clești speciali,
care se găsesc la reprezentantul desemnat de comisia locală
de rezidențiat răspunzător de locația respectivă de concurs.
(19) Sacii sunt transportați la sediul comisiei locale de
rezidențiat. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate
de președintele comisiei locale de rezidențiat și sunt asigurate
prin pază permanentă (jandarmi).
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaților
Art. 17. — (1) Grilele cu răspunsurile corecte sunt transmise
din sediul securizat către comisiile locale de rezidențiat, după
ora 13.00, în ziua concursului, în format electronic securizat.
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 11
Comisiile locale de rezidențiat multiplică grilele cu răspunsurile
corecte, le sigilează în plicuri corespunzătoare fiecărei săli de
concurs și le distribuie în sălile de concurs prin delegați însoțiți
de personal de pază (2—3 persoane pentru fiecare corp de
clădire). Plicul este înmânat șefului de sală de către delegați
după minimum 15 minute de la expirarea celor 4 ore de concurs
și după predarea de către toți candidații din sala respectivă a
grilelor pentru corectat.
(2) Atât membrii Comisiei centrale de rezidențiat, grupurile
de specialiști care au alcătuit întrebările de concurs, cât și
membrii comisiilor locale de rezidențiat care au lucrat la
multiplicarea grilelor cu răspunsurile corecte au obligația de a
păstra secretul acestora până la expirarea celor 4 ore de
concurs.
(3) Grila corectă se afișează pe site-ul oficial al rezidențiatului
și pe site-urile universităților de medicină și farmacie
organizatoare în ziua concursului, începând cu ora 16.00.
Art. 18. — (1) Eventualele contestații privind răspunsurile
corecte sunt depuse de candidați până la data de 21 noiembrie
2022, ora 16.00. Contestațiile se depun la sediul comisiei locale
de concurs anunțat pe site-ul universității de medicină și
farmacie unde a fost susținut concursul, numai prin poștă
electronică sau fax. Nu se pot depune contestații privind
corectarea manuală a grilelor de concurs. Contestațiile depuse
după expirarea termenului mai sus menționat sau adresate altor
instituții nu se iau în considerare.
(2) Comisia locală de rezidențiat centralizează contestațiile
depuse privind răspunsurile corecte la întrebările de concurs și
le înaintează Comisiei centrale de rezidențiat în termen de două
ore de la expirarea termenului de depunere. Comisia centrală
de rezidențiat convoacă grupurile de specialiști care au formulat
întrebările de concurs. Grupurile de specialiști analizează
contestațiile depuse și comunică răspunsurile corecte rămase
definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de
depunere a contestațiilor, printr-un proces-verbal, semnat de toți
membrii și înaintat Comisiei centrale de rezidențiat.
Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin
publicarea pe site-ul rezidentiat.ms.ro, pe paginile de internet
ale universităților de medicină și farmacie și prin afișarea la
sediul comisiei locale de concurs și constituie răspuns la
contestațiile primite.
(3) Solicitările privind rescanarea grilelor de concurs se
soluționează de către comisia locală în data de 21 noiembrie
2022, începând cu ora 17.00, pe o stație de corectură similară
cu cele din sălile de concurs. Rezultatul rescanării se
consemnează într-un proces-verbal, o copie a acestuia fiind
transmisă comisiei centrale la finalizarea procesului.
(4) În urma analizării contestațiilor și stabilirii grilei corecte
rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
(5) Dacă în urma contestării întrebărilor comisia apreciază
că există întrebări care prezintă vicii de formulare, aceste
întrebări sunt anulate, hotărârea luată urmând a fi consemnată
într-un proces-verbal semnat de toți responsabilii grupurilor de
lucru. Anularea întrebărilor duce la anularea punctelor acordate
la întrebările respective pentru toți candidații.
Art. 19. — (1) La nivelul fiecărui centru universitar în care se
organizează concursul există o comisie de specialiști, desemnați
prin act administrativ al rectorului, care procedează la
desfacerea sacilor și la verificarea conținutului fiecărui colet,
semnalând într-un proces-verbal eventualele neconcordanțe.
(2) Comisia desemnată la alin. (1) va colecta rezultatele din
toate sălile de concurs din centrul universitar respectiv, în forma
criptată pe suportul electronic pe care au fost salvate, pe
domenii, și le va transmite Comisiei centrale de rezidențiat până
cel târziu în data de 21 noiembrie 2022, ora 16.00. Membrii
acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată în/din sala
respectivă niciun fel de material. În sala respectivă nu au acces
decât persoanele care formează comisia menționată.
(3) Comisia de specialiști care a alcătuit întrebările de
concurs transmite în format electronic securizat Comisiei
centrale de rezidențiat, până cel târziu în data de 21 noiembrie
2022, ora 17.00, grilele master și echivalențele necesare pentru
alcătuirea clasificărilor naționale.
(4) Centralizarea rezultatelor din cele 6 centre universitare
de concurs și prelucrarea acestora prin aplicarea grilei corecte
rămase definitivă se fac de către o comisie de specialiști
desemnată de Comisia centrală de rezidențiat în vederea
alcătuirii clasificărilor finale pe domenii.
Art. 20. — Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
tuturor candidaților de la domeniul respectiv din toate centrele
universitare, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu
răspunsuri anunțată în sălile de concurs.
Art. 21. — (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea
electronică a rezultatelor din toate centrele universitare în care
s-a desfășurat concursul, stabilite în urma aplicării grilei corecte
rămase definitivă. Clasificarea este națională și se face pentru
fiecare domeniu pentru care a fost organizat concursul.
(2) Clasificările prevăzute la alin. (1) se vor afișa simultan pe
site-ul rezidentiat.ms.ro și pe paginile de internet ale celor
6 universități de medicină și farmacie.
(3) La data afișării clasificărilor prevăzute la alin. (1), listele
nominale ale candidaților vor fi retrase de pe site-ul
rezidentiat.ms.ro și de pe paginile de internet ale celor
6 universități de medicină și farmacie.
CAPITOLUL VI
Rezultate. Alegerea postului sau a locului
în specialitate și a centrelor de pregătire
Art. 22. — Data afișării clasificărilor pe domenii este anunțată
în timp util prin mass-media și pe paginile de internet ale
universităților de medicină și farmacie și pe site-ul
rezidentiat.ms.ro.
Art. 23. — (1) Alegerea locurilor/posturilor în specialitate și a
centrelor de pregătire se face prin teleconferință, pe baza
punctajului și a clasificărilor anunțate, în 3 zile consecutive,
stabilite de comun acord între Ministerul Sănătății și instituțiile de
învățământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul
orar 8.30—20.30. Candidații se vor putea prezenta în unul dintre
centrele universitare: Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca,
Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș sau
Timișoara. Dacă repartiția nu se finalizează în prima zi, respectiv
în cea de-a doua sau în cea de-a treia zi, va continua în ziua
următoare în același interval orar sau, după caz, până la
epuizarea locurilor/posturilor publicate la concurs sau a
candidaților care au dreptul de a alege un loc/post. Locurile și
posturile rămase disponibile se vor afișa pe pagina de internet
la sfârșitul fiecărei zile de repartiție. În urma alegerii
locului/postului și a centrului de pregătire în specialitate se vor
înainta Ministerului Sănătății listele nominale, inclusiv în format
electronic, privind locurile/posturile, specialitățile și centrele
alese și procesele-verbale ale sesiunii de alegeri (cu semnăturile
candidaților), în termen de 3 zile lucrătoare.
(2) Lucrările privind alegerea locurilor/posturilor publicate la
concurs vor fi coordonate de președintele Comisiei centrale de
rezidențiat. La sediul Comisiei centrale de rezidențiat se va
institui o comisie tehnică care va ține evidența locurilor/posturilor
alese.
(3) La nivelul fiecărui centru universitar din cele nominalizate
la alin. (1) se vor institui comisii locale de alegere a locurilor sau
a posturilor, formate din reprezentanți ai direcției de sănătate
publică din județul respectiv sau, după caz, ai Direcției de
Sănătate Publică a Municipiului București și ai instituțiilor de
învățământ superior cu profil medical în cauză. Comisiile vor fi
12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 13
formate din minimum 6—8 membri. Președintele și membrii
acestei comisii se desemnează prin act administrativ al
conducătorului instituției de învățământ superior cu profil
medical. Vicepreședinte al acestei comisii este directorul
executiv al direcției de sănătate publică sau înlocuitorul legal al
acestuia.
(4) Comisiile desemnate potrivit alin. (3) vor elibera fiecărui
candidat care alege loc/post o adeverință în care se vor
menționa locul/postul, specialitatea și centrul universitar alese.
Modelul adeverinței este pus la dispoziție de Comisia centrală
de rezidențiat.
(5) Organizatorii asigură materialele de igienă și de protecție
sanitară necesare atât pentru candidați, cât și pentru personalul
implicat în activitatea de alegere a locurilor/posturilor și vor
stabili sensul de deplasare pe coridoare către sălile de
alegere/așteptare și toalete.
(6) Organizatorii asigură săpun, prosoape de hârtie,
dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate
permanent.
(7) Candidații, precum și personalul implicat în activitatea de
alegere a locurilor/posturilor vor purta măști medicale pe
întreaga perioadă a prezenței în clădire și vor respecta distanța
de minimum 1 metru față de alți candidați și față de membrii
comisiei locale de alegere a locurilor sau a posturilor.
Art. 24. — (1) Candidații sau împuterniciții acestora care nu
sunt prezenți la data, ora și locul fixate pentru alegerea postului
ori a locului în specialitate și a centrului de pregătire pierd
drepturile conferite de concurs.
(2) Candidații care dețin un titlu de specialist și aleg loc/post
au obligația ca în termen de 15 zile de la data încheierii
contractului individual de muncă pe durată determinată sau
nedeterminată, după caz, să depună la Ministerul Sănătății
angajamentul de plată pentru cea de-a doua specialitate.
(3) Plata taxei se face în lei, anual, în două tranșe
semestriale egale, în termen de maximum 60 de zile
calendaristice de la începutul semestrului. Neplata taxei în
condițiile stipulate în angajamentul de plată atrage excluderea
definitivă din programul de pregătire.
(4) Candidații prevăzuți la alin. (2) nu pot alege loc/post în
specialitatea în care sunt deja confirmați prin ordin al ministrului
sănătății.
(5) Candidații care obțin punctajul minim prevăzut la art. 4
alin. (2) și renunță la alegerea unui loc sau post, precum și cei
care se clasează în afara numărului de locuri/posturi publicate
la concurs sunt declarați respinși.
(6) Locurile și posturile rămase neocupate în urma finalizării
alegerilor vor putea fi ocupate numai în condițiile stabilite de art. 181
și 182 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea
și finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012,
cu modificările și completările ulterioare.
CAPITOLUL VII
Exemplificări privind tipurile de întrebări
și modul de punctare
Art. 25. — Caietele de concurs au un număr de 200 de
întrebări pentru fiecare domeniu.
Art. 26. — (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două
tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un
singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare
cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări
candidații marchează mai mult sau mai puțin de un răspuns
corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu,
cu 2—4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri
corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări
candidatul marchează mai puțin de două sau mai mult de
4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
(2) În caietul de concurs se precizează întrebările de tip
complement simplu și întrebările de tip complement multiplu.
(3) Exemplu de punctare: A B C D E = întrebare cu două
răspunsuri corecte A și C:
a) în cazul în care candidatul marchează corect A și C,
acesta primește 5 puncte, astfel:
b) în cazul în care candidatul marchează A și B, acesta
primește 3 puncte, astfel:
A B C D E
X X
1 1 1 1 1 = 5 puncte;
A B C D E
X X
1 0 0 1 1 = 3 puncte.
(4) Departajarea candidaților cu punctaj egal se face pe baza
punctajului ponderat, care reflectă modul în care candidații au
răspuns la întrebările considerate cu grad de dificultate mai
mare. Acest grad de dificultate al întrebărilor este calculat în
funcție de numărul de răspunsuri corecte la întrebarea
respectivă raportat la numărul total de candidați.
(5) Departajarea candidaților care au obținut punctajul maxim
posibil se face prin susținerea unei probe suplimentare de
departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din
tematica și bibliografia aprobate, de tip complement multiplu,
alcătuite cu 24 de ore înainte de susținerea probei, într-un sediu
securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă,
26 noiembrie 2022, în centrul universitar București. Corectura
se face în mod electronic în sala de concurs, în prezența
candidaților. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei
ierarhizări a candidaților care au obținut punctajul maxim posibil.
Candidații care nu se prezintă la proba de departajare figurează
în clasificare în ordinea alfabetică, după ierarhizarea candidaților
care au susținut proba de departajare.
(6) Pentru susținerea probei de departajare nu se percepe
taxă.
CAPITOLUL VIII
Probleme de organizare
Art. 27. — Pentru buna desfășurare a concursului de
rezidențiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea
următoarelor obligații:
a) publicarea tematicii și a bibliografiei de concurs, precum și
a metodologiei de desfășurare a concursului;
b) stabilirea numărului de locuri și de posturi pe domenii și
centre de pregătire, conform prevederilor legale;
c) rezolvarea problemelor financiare (propunerea taxei și
încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata
personalului care a contribuit la concurs etc.).
Art. 28. — (1) Pentru buna desfășurare a concursului de
admitere în rezidențiat, la nivel central și local se stabilesc
grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligații:
a) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel
cu locul, numele și capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să
rămână în fiecare sală 1—3 locuri libere (în funcție de
capacitatea sălii), și verificarea cu o săptămână înainte a
condițiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire,
scaune bune etc.) — responsabil este președintele comisiei
locale de rezidențiat;
b) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni [hârtie,
carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile,
sfoară, unități de memorie externă (memory stick), clești pentru
sigilat etc.] — responsabil este președintele comisiei locale de
rezidențiat;
c) organizarea supravegherii concursului — responsabil este
președintele comisiei locale de rezidențiat, care are și
următoarele atribuții:
(i) asigurarea unui număr suficient de supraveghetori (un
supraveghetor la 25 de candidați, cu un minimum de
3 persoane pentru o sală);
(ii) desemnarea șefilor de clădire, de sală și a
supraveghetorilor pe locuri de concurs;
(iii) instruirea acestora cu o săptămână înainte de
concurs;
d) întocmirea și tipărirea listelor cu candidați, a legitimațiilor
de bancă și împărțirea candidaților pe săli în funcție de
capacitatea fiecăreia, afișarea acestora și transmiterea spre
webmaster pentru publicarea pe internet — responsabil este
președintele comisiei locale de rezidențiat;
e) elaborarea și tipărirea instrucțiunilor pentru șefii de clădire,
de sală, supraveghetori și candidați — coordonator este
președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
f) elaborarea și tipărirea documentelor nesecrete:
procese-verbale, diferențiate pentru șefii de clădiri și de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări și de
predare-primire de la sfârșitul concursului, pentru plicuri cu grile
corectate, unități de memorie externă (memory stick), plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs”, caiete cu
întrebări nefolosite, atât ale șefilor de sală către șefii de clădire,
cât și ale șefilor de clădire către comisia locală de rezidențiat,
procese-verbale privind derularea concursului, completate și
semnate de șefii de sală și de supraveghetori, grile de răspuns —
responsabilă este comisia locală de rezidențiat;
g) transportul sacilor cu caietele de concurs de la sediul
securizat către comisiile locale de rezidențiat — responsabili
sunt președinții comisiilor locale de rezidențiat;
h) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a
aparaturii electronice, și asigurarea personalului necesar, altul
decât șefii de sală sau supraveghetorii — responsabil este
președintele comisiei locale de rezidențiat;
i) instruirea personalului care va asigura corectura grilelor
prin scanare — responsabil este președintele comisiei locale de
rezidențiat;
j) citirea grilelor prin scanare (pe baza softului pus la
dispoziție de Ministerul Sănătății) — responsabil este
președintele comisiei locale de rezidențiat;
k) stabilirea grilei de răspuns — responsabil este
președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
l) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a
punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 26
alin. (3)—(5), pe domenii — responsabil este președintele
Comisiei centrale de rezidențiat;
m) afișarea clasificărilor finale — responsabil este
președintele Comisiei centrale de rezidențiat;
n) crearea unei pagini web pe internet în care se publică
toate informațiile nesecrete legate de concurs (distribuția pe săli
a candidaților, locul de afișare a acestor date, instrucțiuni pentru
candidați, punctaje obținute, cataloagele finale în ordinea
clasificării etc.) — responsabili sunt președintele Comisiei
centrale de rezidențiat și președinții comisiilor locale de
rezidențiat;
o) alegerea posturilor și a locurilor publicate la rezidențiat și
a centrelor de pregătire — responsabil este președintele
Comisiei centrale de rezidențiat.
(2) Comisiile locale de concurs vor desemna și personal de
rezervă pentru activitățile prevăzute la alin. (1); numărul
personalului de rezervă nu poate depăși jumătate din numărul
total de persoane implicate.
Art. 29. — (1) Pregătirea materialelor necesare desfășurării
concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete și realizarea caietelor
cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de
11 noiembrie 2022 într-un număr dublu față de numărul
candidaților înscriși pe liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip,
pentru a preîntâmpina posibilele dificultăți generate de distribuția
diferită a fiecărui tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate
cu A, B, C și D, pentru fiecare domeniu, corespunzător cu
notarea caietelor cu întrebări, astfel încât în săli candidații care
au locurile apropiate să aibă grile și caiete de tipuri diferite.
Modelul grilelor este pus la dispoziție de Comisia centrală de
rezidențiat până cel târziu la data de 1 noiembrie 2022.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli conținând toate materialele
nesecrete necesare (cu excepția caietelor cu întrebări) se face
de comisia locală de rezidențiat, în săptămâna premergătoare
concursului. Fiecare sac, pe care se scriu centrul universitar,
domeniul, clădirea, sala, precum și conținutul sacului, cuprinde
următoarele materiale:
a) colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor
pentru răspuns este dublu față de numărul candidaților din sala
respectivă (+10%), în așa fel încât să se asigure posibilitatea
schimbării grilei cu una de același tip, o dată pentru fiecare
candidat, în cazul în care candidatul a făcut greșeli și solicită
schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numărul de candidați
din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conținute de
colet (numărul candidaților din sala respectivă x 2 + 10%);
b) carioci negre pentru completarea grilei de răspuns;
numărul cariocilor este corespunzător cu dublul numărului
candidaților din sala respectivă;
c) plicuri format C4 pentru împachetarea grilelor corectate;
d) coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc
în plicuri;
e) plicuri format C5 conținând plumbii și sârma pentru sigilat
sacii;
f) bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate
și a coletelor cu grile anulate și retrase din concurs;
g) sfoară pentru legarea coletelor cu grile;
h) hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate și
retrase din concurs;
i) sârme cu plumbi;
j) pixuri-cariocă de culoare roșie;
k) prelungitoare pentru aparatura electronică;
l) ștampilă de concurs, conform modelului transmis de
Ministerul Sănătății, care se aplică inclusiv pe grilele candidaților
(în spațiul special desemnat) și pe materialele din sala de
concurs;
14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022
MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 989/12.X.2022 15
m) măști medicale în număr egal cu numărul candidaților și
al persoanelor desemnate pentru supravegherea candidaților și
pentru activitatea de scanare a grilelor din sala respectivă + 10%
rezervă;
n) mănuși chirurgicale pentru persoanele desemnate pentru
supravegherea candidaților și pentru activitatea de scanare,
minimum 2 perechi/persoană;
o) 2 recipiente cu dezinfectant + 1 recipient de rezervă.
(4) Sacii cu materialele nesecrete sigilați sunt depozitați prin
grija comisiei locale de rezidențiat cu două zile înainte de
concurs. Sediul este sigilat. În dimineața zilei de concurs, sacii
sigilați, conținând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de
concurs, sunt transportați de comisiile special desemnate la
locurile de desfășurare a concursului.
(5) Pentru crearea și multiplicarea caietelor cu întrebări se
desfășoară următoarele activități:
a) președintele Comisiei centrale de rezidențiat, împreună
cu coordonatorul grupului de specialiști desemnat pentru
stabilirea întrebărilor pentru concurs, își alege grupurile de lucru
pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt
făcute publice în ziua concursului;
b) întrebările sunt create după tematica și bibliografia deja
anunțate. Ele sunt prezentate în anumite condiții de punere în
pagină, pe un anumit tipar;
c) caietele cu întrebări sunt alcătuite de specialiști din toate
centrele universitare în care se organizează concursul, care
lucrează într-un loc de unde nu au nicio legătură cu exteriorul și
nu părăsesc locul respectiv decât cu minimum o oră înainte de
încheierea probei scrise (nu mai devreme de ora 13.15 în data
de 20 noiembrie 2022). La locul respectiv, comisia desemnată
dispune de toate materialele și echipamentele necesare;
d) grupurile tehnice desemnate să multiplice caietele cu
întrebări se vor afla de asemenea în sedii securizate unde nu au
nicio legătură cu exteriorul și vor dispune de toate materialele și
echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări și
ambalării lor în sacii ce vor fi sigilați. Caietele sunt multiplicate
într-un număr stabilit în funcție de numărul candidaților din
fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul
unor eventuale greșeli de tipărire și pentru preîntâmpinarea
dificultăților legate de distribuția diferită a fiecărui tip în sală.
Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru
fiecare domeniu. Caietele conțin aceleași întrebări, dar ordinea
acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de
caiete;
e) după multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător
din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate
cu bandă adezivă și ștampilate (ștampila este emisă de comisia
centrală), puse în saci, iar sacii sunt sigilați cu cleștii transmiși
de comisia centrală. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este
pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs. Pe
fiecare sac se vor preciza centrul universitar de concurs,
domeniul, clădirea, sala, numărul de candidați din sala
respectivă și numărul de caiete cu întrebări din fiecare tip;
f) după terminarea operațiunilor de multiplicare, toate
materialele rămase (rebuturi, plusuri, matrițe din copiatoare etc.)
sunt împachetate separat, sigilate și transportate la sediul
comisiei locale de rezidențiat, unde se păstrează până după
alegerea posturilor, a locurilor în specialitate și a centrelor de
pregătire.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok .