Publicatie privind organizarea și desfășurarea examenului pentru obținerea titlului de medic, medic stomatolog sau farmacist specialist, din sesiunea 26 martie-17 aprilie 2025

Examene

Ministerul Sănătății  organizează în perioada 26 martie-17 aprilie 2025 sesiune de examen pentru obținerea titlului de medic, medic stomatolog sau farmacist specialist, în baza respectarea prevederilor  Ordonanței Guvernului nr.18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare și ale ordinului comun al MSP și MECT nr. 1141/1386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidențiat în specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, cu modificările și completările ulterioare.

Adev-Anexa_nr1

Adev-Anexa_nr2

cerere-Anexa_nr._3

La acest examen se pot prezenta:

  1. Medicii, medicii stomatologi și farmaciștii rezidenți, cadrele didactice și de cercetare științifică medicală confirmate în rezidențiat, care până la data de 17 aprilie 2025 finalizează totalitatea stagiilor de pregătire cuprinse în curriculumurile de pregătire aprobate pentru fiecare specialitate.
  2. Medicii, medicii stomatologi, farmaciștii specialiști sau primari, care au efectuat cu aprobarea Ministerului Sănătății pregătirea în vederea obținerii celei de-a doua specialități, care până la data de 17 aprilie 2025 finalizează totalitatea stagiilor de pregătire.
  3.  Medicii, medicii stomatologi și farmaciștii care au finalizat în totalitate pregătirea efectuată în rezidențiat sau în cea de a doua specialitate și nu au susținut acest examen sau nu l-au promovat în sesiunile anterioare. Prezentarea acestora la examen se va face cu respectarea prevederilor art. 15 alin. (6) al Ordonanței Guvernului nr.18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, cu modificările și completările ulterioare,  respectiv  în  termen de maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.
  4. Medicii, medicii stomatologi și farmaciștii rezidenți, cadrele didactice și de cercetare științifică medicală confirmate în rezidențiat, respectiv medicii specialiști sau primari care au efectuat pregătire în vederea obținerii celei de-a doua specialități, aflați la data examenului în ultimele 6 luni anterior finalizării integrale a pregătirii,  în perioada cuprinsă între 18 aprilie 2025-17 octombrie 2025, inclusiv, în condițiile prevăzute de art. 15 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului,  cu modificările și completările ulterioare.
  5. Medicii, medicii stomatologi și farmaciștii care au efectuat specializare prin Ministerul Educației (cetățenii străini), care îndeplinesc condițiile din prezenta publicație.

Examenele se vor desfășura cu respectarea prevederilor  Ordonanței Guvernului nr.18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, cu modificările și completările ulterioare și ale ordinului comun al MSP şi MECT nr. 1141/1386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidențiat în specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, cu modificările și completările ulterioare, în centrele universitare cu facultăți de medicină generală, medicină dentară și farmacie acreditate, în care s-a efectuat pregătire pentru specialitățile respective.

Pentru specialitatea Medicină de urgență, examenul se va desfășura în centrele universitare București și Târgu Mureș, conform prevederilor Ordinului Comun MS și MECTS  nr.1333/6556/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind efectuarea pregătirii prin rezidenţiat în specialitatea Medicină de urgenţă.

Toate probele examenelor se susțin în limba română.

Examenele se vor desfășura conform Metodologiei de desfăşurare a probelor examenului de obţinere a titlului de medic, medic stomatolog şi farmacist specialist, aprobată  prin Ordinul Ministerului Sănătății și Ministerului Educației nr. 3393/6495/2023, publicată în Monitorul Oficial Nr. 915 din 10 octombrie 2023.

Toate examenele vor debuta cu proba scrisă. Desfășurarea probelor ulterioare a examenului, clinice și practice, vor avea loc conform celor menționate în tematicile fiecărei specialități.

Tematicile de examen, pe baza cărora se vor desfășura examenele în această sesiune, sunt postate pe pagina web www.ms.ro, la rubrica Informații de interes public/Examene și concursuri/Tematica examenului de specialitate.

DESFĂŞURAREA EXAMENULUI:

  1. Pentru toate specialitățile, cu excepția specialității Medicină de urgență

Examenul se va susține conform Metodologiei de desfășurare a probelor examenului de obținere a titlului de medic, medic stomatolog și farmacist specialist, aprobată  prin Ordinul Ministerului Sănătății și Ministerului Educației nr. 3393/6495/2023, publicată în Monitorul Oficial Nr. 915 din 10 octombrie 2023.

Examenul de obținere a titlului de specialist se va desfășura într-o clinică acreditată pentru formarea în specialitatea respectivă, în prezența unei comisii de examen, aprobate prin Ordin al ministrului sănătății pentru această sesiune, constituită cu respectarea prevederilor OG 18/2009 și ale ordinului comun al MSP şi MECT nr. 1141/1386/2007, cu modificările și completările ulterioare.

Examenul de specialist are următoarele probe:

  1. Proba scrisă, constă din 10 întrebări alcătuite de comisia de examen pentru fiecare specialitate, prin extragerea a 10 subiecte din totalul subiectelor tematicilor probei scrise, la specialitatea respectivă. Durata probei scrise este de trei ore;
  2. Una sau două probe clinice și proba practică, conform probelor prevăzute de tematicile fiecărei specialități. Acestea se desfășoară potrivit celor menționate în tematica specialității și criteriilor stabilite de fiecare comisie în funcție de specialitate (număr de subiecte, timp de executare, expunere, etc.),

Elaborarea baremului de corectare pentru proba scrisă, modul de desfășurare a acesteia precum și a tuturor probelor clinice și practice, este de competența comisiilor de examen aprobate pentru această sesiune.

În vederea rezolvării eventualelor contestații depuse de candidați, Ministerul Sănătății  aprobă prin Ordin al ministrului sănătății comisii de contestații, constituite similar cu comisiile de examen, cu respectarea prevederilor ordinului comun al MSP şi MECT nr. 1141/1386/2007, cu modificările și completările ulterioare.

Soluționarea contestațiilor depuse de candidați privind notele obținute este de competența comisiilor de contestații.

  • Pentru specialitatea Medicină de urgență:

Examenul  se va susține conform Metodologiei aprobate prin Ordinul Comun MS și MECTS  nr. 1333/6556/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind efectuarea pregătirii prin rezidențiat în specialitatea Medicină de urgență.

Examenul pentru obținerea titlului de medic specialist în specialitatea medicină de urgență se va desfășura în centrele universitare  București – Spitalul Clinic de Urgență București și Târgu Mureș – Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș și va avea următoarele probe:

  1. Proba scrisă se desfășoară în prima zi a perioadei anunțate pentru desfășurarea examenului de obținere a titlului de medic specialist. Proba scrisă se va desfășura concomitent și va începe la aceeași oră în ambele centre de examinare. Testele utilizate în cele două centre de examinare vor fi identice. Proba scrisă va consta dintr-un test de tip grilă cu 250 de întrebări cu răspunsuri multiple. Durata probei scrise este de 4 ore.

Candidații care au susținut și au promovat proba scrisă într-o sesiune anterioară, dar au fost respinși la examen din cauza rezultatelor la probele clinice/practice, vor susține numai aceste probe, luându-se în considerare punctajul de promovare al probei scrise anterioare, pentru următoarele 3 sesiuni ordinare de examen de specialitate, după promovare;

  • Proba clinică teoretică;
  • Proba practică se desfășoară utilizând simulatoare de pacient.

            Fiecare probă a examenului este promovată cu nota minimă 7.00

            Media de promovare a acestui tip de examen,  este 7.00

CONFIRMAREA CANDIDAȚILOR ÎN TITLURILE DE CALIFICARE DOBÂNDITE

Candidații obțin titlul de calificare (certificatul de medic specialist) prin Ordin al ministrului sănătății, după finalizarea sesiunii de examen și centralizarea rezultatelor obținute.

     Pentru candidații care nu au finalizat stagiul de pregătire până la începerea înscrierii, confirmarea ca medic specialist este condiționată astfel:

– pentru rezidenții prin concurs de rezidențiat – prezentarea adeverinței eliberate după finalizarea pregătirii, de unitatea angajatoare;

– pentru medicii, medicii stomatologi și farmaciștii aflați în pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă, fără concurs de rezidențiat – prezentarea adeverinței de la coordonatorul de stagiu după finalizarea pregătirii.

Aceste documente doveditoare se depun în original, emise ulterior finalizării pregătirii în rezidențiat, conform modelului prezentat în Anexa nr. 1, respectiv în Anexa nr. 2.

Candidații vor fi confirmați cu titlul de calificare Specialist dacă promovează cu minim nota 7,00 fiecare probă a examenului, obținând în final minim media 7,00.

ÎNSCRIERI

Candidații prevăzuți la pct. 1-4 din prezenta publicație, depun dosarele de înscriere personal sau prin servicii poștale, exclusiv la direcțiile de sănătate publică din centrele universitare: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Timișoara, Târgu Mureș, Constanța, Sibiu, Oradea, Brașov, Arad și Galați, în perioada 10 februarie-21 februarie 2025, inclusiv, unde au efectuat minim 6 luni de pregătire din modulul de bază, sau prin direcțiile medicale cu rețea sanitară proprie pentru angajații acestor ministere.

Candidații prevăzuți la pct. 5 din prezenta publicație, care au efectuat specializare prin  Ministerul Educației (cetățenii străini), depun exclusiv dosarele de înscriere personal sau prin servicii poștale, în perioada 10 februarie-21 februarie 2025, inclusiv, pe adresaDirecției Reglementare și Formare Profesională Medicală a Ministerului Sănătății din  B-dul Nicolae Bălcescu, nr. 17-19, sector 1, București.

IMPORTANT:

Dosarele de înscriere depuse fără respectarea prezentei publicații sunt respinse (vezi alineatele precedente).

Dosarul de înscriere al candidaților, va cuprinde:

  1. Pentru candidații prevăzuți la punctele 1-4:
  1. Cererea de înscriere- tip, în care se vor menționa: specialitatea, centrele universitare în care s-a efectuat pregătirea, direcția de sănătate publică unde dorește să se transmită certificatul  de medic specialist, adresa e-mail și un număr de telefon de contact, conform Anexei nr. 3.
  2. copia buletinului de identitate/cărții de identitate sau pașaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate;
  3. copia diplomei de medic, medic dentist/stomatolog sau farmacist (licență);
  4. copia certificatului/adeverinței de medic specialist sau primar pentru candidații aflați la a doua specialitate;
  5. copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui (certificat de căsătorie, divorț etc.), dacă este cazul;
  6. copia carnetului de rezident din care să reiasă efectuarea tuturor stagiilor cuprinse în curriculum specialității, respectiv absolvirea cu note a tuturor colocviilor în urma stagiilor obligatorii efectuate;
  7. copii ale documentelor care atestă întreruperea/prelungirea pregătirii în rezidențiat sau stagiile recunoscute  efectuate în afara României;
  8. copii ale documentelor care atestă stagiile de pregătire cu note/calificativ, pentru medicii aflați la cea de a doua specialitate în regim cu taxă, care nu au carnet de rezident;
  9. copii ale documentelor care atestă stagiile recunoscute  din prima specialitate, pentru cei ce finalizează  pregătirea pentru a doua specialitate (unde este cazul);
  10. adeverință –în original-eliberată de unitatea sanitară în care este încadrat rezidentul, din care să reiasă tipul contractului individual de muncă (pe perioadă determinată sau nedeterminată), numărul Ordinului de confirmare în rezidențiat, data încheierii pregătirii în rezidențiat, eventuale întreruperi/prelungiri și recunoașteri de stagii, conform Anexei nr. 1;
  11. pentru medicii, medicii stomatologi și farmaciștii care au efectuat cea de a doua specialitate în regim cu taxă, adeverința de finalizare a pregătirii în specialitate va fi eliberată de coordonatorul de program în specialitate, conform Anexei nr. 2;
  12. cadrele didactice vor face dovada încadrării prin adeverința eliberată de UMF din care să reiasă tipul contractului individual de muncă (pe perioadă determinată sau nedeterminată), funcția, disciplina/catedra, vechimea, etc;
  13.  recomandarea coordonatorului de rezidențiat, respectiv pe cea a coordonatorului de pregătire în a doua specialitate, este obligatorie pentru toți candidații care vor încheia pregătirea începând cu 10 februarie 2025. Acest document va avea semnătura și parafa coordonatorului programului de pregătire în specialitate, antetul unității/clinicii sanitare emitente, numărul și data de eliberare a documentului, precum și ștampila unității respective și vor conține obligatoriu denumirea, durata și perioada de efectuare a stagiilor rămase.
  14. chitanța de plată a taxei de 300 de lei, prin mandat poștal sau prin ordin de plată, achitate pe numele candidatului, în contul IBAN nr. RO36TREZ70020E365000XXXX, CUI 4266456, ATCP (Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București), beneficiar Ministerul Sănătății, adresa: str. Cristian Popișteanu, nr. 1-3, sector 1, București, cod: 010024. La locul pentru corespondență se va menționa „Taxă examen specialist”;
  15. copii ale documentelor ce atestă achitarea integrală a sumelor aferente pregătirii pentru medicii, medicii stomatologi și farmaciștii care efectuează pregătire în cea de a doua specialitate;
  16. declarația pe proprie răspundere a candidatului, că documentele depuse la dosarul de înscriere în copie, sunt conforme cu originalele deținute.
  17. certificat medical de sănătate (original) conform prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic (viză medic specialist/primar psihiatrie) pentru specialitatea solicitată.

Observație: Documentele fotocopiate vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către candidat, prin înscrierea sintagmei „Conform cu originalul”, aplicarea semnăturii proprii și indicarea numelui și a datei, pe fiecare pagină fotocopiată.

  1. Pentru candidații prevăzuți la punctul 5:
  1. cerere de înscriere tip, conform Anexei nr. 3;
  2. adeverință eliberată de UMF – Aceasta trebuie să conțină: specializarea, durata stagiului de specializare și perioada în care au efectuat stagiile, aprobarea Ministerului Educației de înscriere la specializare, forma de specializare – cont propriu valutar, bursier al statului român, bursier al altui stat, precizare întreruperi stagii pregătire, recunoaștere/echivalare stagii, detașări dacă este cazul etc., să precizeze că solicitantul și-a achitat toate taxele școlare pe toată perioada de specializare și nu are datorii față de universitatea respectivă;
  3. copia scrisorii de acceptare la specializare în România emisă de Ministerului Educației din România;
  4. caracterizare emisă de coordonatorul stagiului de specializare  din care să reiasă efectuarea stagiilor de specializare la data susținerii examenului și recomandarea de prezentare la examenul de specialitate;
  5. carnet de rezident/adeverință pentru fiecare stagiu de specializare prevăzut în curriculumul specialității, cu durată de pregătire și notă;
  6. copii ale documentelor de recunoaștere/echivalare stagii aprobate de Ministerul Sănătății, unde este cazul;
  7. copie a diplomei de medic, medic dentist/stomatolog sau farmacist (licență), obținută în România;
  8. copie tradusă și legalizată a diplomei de medic (licență), în cazul când aceasta este eliberată de un alt stat;
  9. copia documentelor de identitate (din care să reiasă locul și data nașterii);
  10. copia documentelor pentru schimbarea numelui, acolo unde este cazul;
  11. chitanța de plata a taxei de examen în valoare de 300 de lei, achitată prin mandat poștal sau prin ordin de plată, pe numele candidatului, în contul IBAN nr. RO36TREZ70020E365000XXXX, CUI 4266456, ATCP (Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București), beneficiar Ministerul Sănătății, adresa: str. Cristian Popișteanu, nr. 1-3, sector 1, București, cod: 010024. La locul pentru corespondență se va menționa „Taxă examen specialist”;
  12. declarația pe proprie răspundere a candidatului, că documentele depuse la dosarul de înscriere în copie, sunt conforme cu originalele deținute.
  13.  certificat medical de sănătate (original) conform prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic (viză medic specialist/primar psihiatrie) pentru specialitatea solicitată.

Precizare: Documentele fotocopiate vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către candidat, prin înscrierea sintagmei „Conform cu originalul”, aplicarea semnăturii proprii și indicarea numelui și a datei, pe fiecare pagină fotocopiată.

În cazul dosarelor incomplete sau cu documente neconforme, direcțiile de sănătate publică/Ministerul Sănătății notifică candidații pe emailul din cererea de înscriere asupra documentelor lipsă ori neconforme. Aceștia au obligația de a completa dosarul până la data de 25 februarie 2025, ora 14:00. Dosarele rămase incomplete sunt respinse.

Direcțiile de sănătate publică și direcțiile medicale ale ministerelor cu rețea sanitară proprie vor completa listele candidaților on-line la adresa: http://examene.meddb.ro, până la data de 03 martie 2025.

Tabelele cuprinzând candidații înscriși prin direcțiile de sănătate publică și direcțiile medicale ale ministerelor cu rețea sanitară proprie, pe suport de hârtie, însoțite de adresa semnată de conducerea instituției, se vor transmite ulterior, pe adresa Ministerului Sănătății,  B-dul Nicolae Bălcescu , nr. 17-19, sector 1, București.

Tabelele vor cuprinde următoarele rubrici:

JudețNumele și prenumele cu inițiala tatăluiSpecialitatea in care este confirmat rezidentNr. Ord. MS de confirmareData încheierii stagiului de pregătireUnitatea de încadrare cu contract de munca pe durata  nedeterminata/județCentrul univ. în care s-a efectuat pregătireaDSP pentru trimitere certificat specNr. chitanta plata taxa examenNr. Telefon de contact/mail
     Se va codifica “FP” pentru rezidenții încadrați pe perioadă determinată    

Candidații vor fi înscriși în tabele cu numele și prenumele corect conform actului de identitate în termen de valabilitate, utilizând caracterele diacritice: Ă,Î,Â,Ş,Ţ.

Întreaga responsabilitate a completării corecte a datelor din  tabel  revine direcțiilor de sănătate publică/respectiv ministerelor cu rețea sanitară proprie.

LISTA CANDIDAŢILOR

Lista candidaților admiși la proba scrisă a examenului, va fi comunicată prin publicare pe site-ul www.ms.ro, la rubrica Informații de interes public- examene și concursuri, la data de 21 martie 2025.

PRECIZĂRI IMPORTANTE

  1. Rezidenții care din motive obiective, după susținerea examenului de specialist, întrerup pregătirea, au obligația de a informa  în scris Ministerul Sănătății,  asupra situației survenite, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la apariția acesteia,  în vederea confirmării ca specialist după completarea pregătirii.
  2. Taxa de examen nu se returnează și nu se reportează pentru altă sesiune.
  3. Candidații care la afișarea listelor vor constata greșeli de redactare ale numelui, vor înștiința secretarul comisiei de examen și vor depune la comisie o copie a actului de identitate.
  4. Dosarele candidaților considerați “inapt” din punct de vedere medical vor fi respinse.

ATENȚIE!!!

Pentru candidații prevăzuți la pct. 1-4 din prezenta publicație, dosarele de înscriere NU se depun la Ministerul Sănătății.ooooo OOO oooo

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok .

Lasă un răspuns