MedLife, rezultatele financiare S1 2020: „Performanța financiară a fost sensibil egală cu cea raportată în aceeași perioadă a anului trecut, având o scădere de 3% datorată, cu precădere, vânzărilor din luna aprilie, în perioada stării de urgență, când au fost permise doar serviciile medicale ce nu puteau fi amânate”
Sistemul Medical MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a înregistrat în primele șase luni ale anului 2020 o cifră de afaceri consolidată pro-forma în valoare de 454,6 de milioane de lei, apropiata de valoarea anului 2019. În pofida unui context și a unei crize sanitare fără precedent, prin măsurile luate, compania a continuat să își desfășoare activitatea și a reușit o majorare a EBITDA datorită măsurilor riguroase si rapide de reducere a costurilor aplicate încă de la finalul lunii martie.
“Ne-am mobilizat forțele, ne-am adaptat noilor condiții încă de la începutul declanșării pandemiei de COVID-19 și am reușit să fim alături de pacienți iar aplicarea seriei de măsuri de siguranță medicală care se impuneau, ne-a ajutat să avem situația sub control și să putem gândi proactiv, să ne adaptăm noii realități economice și să optimizăm dinamica businessului pentru perioada următoare”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.
Dezvoltarea celor trei laboratoare COVID-19, într-un timp record, a reprezentat una dintre realizările importante ale grupului din prima jumătate a anului 2020. Prin prisma acestora, compania a putut să țină în siguranță angajații MedLife, să testeze periodic pesonalul medical și de suport, pacientii și să păstreze funcționale unitățile și să asigure pacienților un act medical de calitate și în siguranță, prin efectuarea a mii de teste RT-PCR săptămânal.
“Am putut să le oferim românilor o alternativă pentru monitorizarea și tratarea patologiilor existente în condiții de siguranță, într-un context greu de dus pentru noi toți. Am reușit să ajutăm sute de mii de români să își evalueze bolile existente și să le țină sub control, înregistrând peste 860.000 de vizite în clinici și peste 2,5 milioane de analize procesate. Am putut susține fluxurile din maternități și spitale pentru ca viitoarele mame să poată naște în siguranță, iar pacienții care au avut nevoie de intervenții chirurgicale în regim de urgență să le poată efectua în timp util. Am putut asigura continuitatea tratamentelor pentru bolnavii de cancer, și, în egală măsură, am asistat investigațiile imagistice pentru a ajuta medicii din zona de paraclinic să poată pune un diagnostic corect. În paralel cu eforturile făcute pentru a menține siguranța în rândul colegilor și a pacienților, am susținut autoritățile în lupta cu noul virus, procesând zeci de mii de analize la nivel național pentru DSP”, a declarat Mihai Marcu.
Grupul MedLife a înregistrat o activitate dinamică și în zona clienților corporate. Astfel, încă de la începutul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a răspunde nevoilor apărute în acest context epidemiologic, a gândit proiecte speciale adaptate care să vină în sprijinul angajaților din companiile partenere și a sporit la maximum segmentele de servicii medicale și investigații care se impuneau prioritare.
“În perioada stării de urgență, echipa noastră a asigurat peste 100.000 de consultații online și offline, fiind prima companie medicală din România care a lansat acest serviciu online, imediat după declanșarea pandemiei, consultații destinate angajaților companiilor. S-au oferit în deplină siguranță peste 20.000 de investigații imagistice și peste 400.000 de analize de laborator angajaților companiilor, în plus s-au susținut gratuit peste 5000 de ore de sport precum si de consiliere psihologică. Mai mult decât atât, prin lansarea diviziei de cercetare, am adus un aport important în ceea ce privește o mai bună claritate a evoluției virusului, ajutând astfel managementul companiilor partenere să acționeze pe mai departe în baza unor informații cât mai clare. Am fost încă din prima zi alături de ei, venind cu soluții pentru a putea relua activitatea în condiții de siguranță și continuăm această misiune”, a declarat Mihai Marcu.
În a doua jumătate de an, compania intenționează continuarea investirii în programele deja existente, dar și dezvoltarea de proiecte și produse noi post COVID.
„Faptul că ne-am mobilizat rapid, că am reacționat în timp real față de situația nouă care a impactat toate sistemele medicale ale lumii, ne-a ajutat să funcționăm din nou la capacitate maximă. Ne dorim să continuăm să investim, să ne extindem, având la dispoziție noua majorare a creditului, anunțată în luna mai a.c., în valoare de 20 milioane euro, fonduri ce vor fi folosite pentru dezvoltarea mai multor proiecte în contextul COVID-19, cât și în afara acestuia, proiecte ce țin de zona de prevenție, cercetare, retehnologizare și nu numai, dar și pentru extinderea programului de achiziții, atât la nivel național, cât și internațional. Continuarea proiectui MedPark deja demarat, concentarea activităților spitalicești din București în noul complex de pe Calea Griviței, dezvoltarea PharmaLife pe verticală și orizontală, precum și dezvoltarea serviciilor de oncologie sunt principalele domenii pe care dorim să le dezvoltăm în a doua jumatate a acestui an si prima parte a anului 2021. Noile investiții se vor derula cu un ritm mai ponderat, cu o privire atentă către reducerea costurilor și la evoluția pandemiei. În săptămânile imediat următoare vom deschide cel de al patrulea Laborator SARS-CoV-2, de această dată la Cluj, dorind să jucăm în continuare un rol important în zona de screeneing a pacienților post COVID-19, respectiv în tratarea comorbidităților acestei boli care a schimbat prioritățile medicale ale oamenilor de pe întregul mapamond”, a declarat Mihai Marcu.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.