Pentru a primi acreditarea ANMCS, unitățile sanitare obligate să aibă structură de management al calității serviciilor de sănătate

Stiri

O nouă Ordonanță de Urgență, publicată astăzi, aduce modificări majore privind funcționarea structurii de management al calității serviciilor de sănătate din spitale și unități sanitare, care vor să primească acreditarea Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (ANMCS).

Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 80/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial, introduce obligativitatea pentru unitățile sanitare care doresc acreditarea de a avea o structură de management al calității serviciilor de sănătate. Mai mult, în această structură trebuie să existe cel puțin un post de medic, iar organizarea, funcționarea și atribuțiile principale ale acestei structuri se stabilesc prin ordin comun al ministrului sănătății și al președintelui ANMCS.

În cadrul structurii de management al calităţii serviciilor de sănătate, medicii trebuie să dețină la data încadrării avizul de liberă practică și un atestat de studii complementare în managementul serviciilor de sănătate eliberat de către Ministerul Sănătății.

În cazul în care nu dețin acest atestat, au obligația de a-l obține în termen de maximum un an de la data încadrării în cadrul structurii de management al calității serviciilor de sănătate. Sunt exceptați de la deținerea atestatului medicii specialiști sau primari confirmați în specialitatea sănătate publică și management.

Ciclul de acreditare este intervalul de 5 ani de utilizare a unei ediții a standardelor ANMCS, dar în situații de epidemii, pandemii, cataclism, dezastre naturale sau catastrofe, ciclul de acreditare poate fi prelungit prin hotărârea Colegiului director al ANMCS la propunerea președintelui acesteia.

Potrivit ANMCS, aceste modificări au avut în vedere actualul context epidemiologic generat de pandemia cu Noul Coronavirus  SARS-CoV-2  care impune luarea unor măsuri care țin de prevenire, combatere, dotări, proceduri și modalități de abordare în ceea ce privește combaterea răspândirii infecțiilor.

Peste 65% dintre pacienți s-au plâns de sistemul sanitar în perioada pandemiei

Aproape 100 de români, care au fost pacienți sau aparținători ai unor bolnavi care s-au tratat în spitalele din România, au transmis experiența lor către ANMCS, în ultimele două luni, cât a fost stare de urgență din cauza pandemiei de coronavirus. Peste 65%, au descris condițiile de igienă din anumite unități sanitare, s-au plâns de comportamentul unor cadre medicale sau de timpul de așteptare pentru un consult medical sau investigație. Au existat însă și mesaje în care pacienții au lăudat profesionalismul personalului medical și condițiile oferite pe durata tratamentului în unele unități spitalicești.

ANMCS a precizat că toate mesajele primite au fost transmise reprezentanților unităților sanitare (manager, director medical și responsabil cu managementul calității).

Pentru mesajele negative a fost solicitat, în cadrul procesului de monitorizare post-acreditare, un punct de vedere precum și măsurile luate pentru remedierea celor sesizate. Lipsa de răspuns la aceste solicitări poate duce la suspendarea acreditării. Pe perioada pandemiei COVID-19, conform recomandărilor ANMCS, spitalele din România trebuia să elaboreze un Plan de prevenire și control al infecției cu SARS-COV-2 după modelul planului pentru infecțiile asociate asistenței medicale, dar adaptat la situația specifică riscului infecțios cu noul coronavirus.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns