Serviciul de Ambulanță București-Ilfov angajeaza 7 medici medicina de familie

Jobs

Serviciul de Ambulanță București-Ilfov, organizează concurs (conform O.M.S. nr. 166/2023), în vederea ocupări următoarelor posturi vacante de medici, pe perioadă nedeterminată, de natură contractuală, funcție de execuție, în cadrul substațiilor Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, astfel:

  • 7 (șapte) posturi de medic specialist medicină de familie;

Calendarul de desfăşurare a concursului:

perioada de depunere a dosarelor 08.05.2025-21.05.2025 orele 09:00-13:00

– proba scrisă în data de 28.05.2025 ora 09:00

– proba clinică/practică în data de 03.06.2025 ora 09:00

Activitatea se va desfășura în cadrul Compartimentul de consultații de urgență și transport sanitar neasistat, respectiv Compartimentul de asistență medical de urgență și transport medical asistat, în regim de gardă, ture de 12 ore, TURNUS 12 cu 24, 12 cu 48, salarizat conform legislației în vigoare.

Condiții generale de participare:

Candidații trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile generale și specifice, prevăzute de legislația în vigoare (O.M.S. nr. 166/2023 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice și H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare), după cum urmează:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Nu vor fi admise dosarele candidațiilor care au fost angajați la SABIF și li s-a încetat contractul de muncă ca urmare a unei abateri disciplinare sau în perioada de probă.

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar, care va conține următoarele documente:

a) formularul de înscriere la concurs;

b) copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de specialist /adeverintă promovare examen medic specialist;

c) copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs și copie  Asigurare MALPRAXIS.

d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România;

e) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

h) ) Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare (“Clinic sănătos, Este/Nu este în evidență cu boli cronice, psihice sau neuropsihice”), eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;;

i) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

j) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

k) curriculum vitae, model comun european.

Documentele prevăzute la lit. d) şi f) sunt valabile 3 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. c) -f), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap (dacă este cazul) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

 Certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei primei probe de concurs, respectiv proba scrisă.

 Cerificatul de integritate comportamentală poate fi solicitat şi de către instituţie, numai  cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

Dosarele de concurs se depun personal la sediul S.A.B.I.F. din: B-dul Dacia, nr 169, et 4, Sector 2, București, Compartimentul R.U.N.O.S., telefon 021/2015122 sau 021/2015134, conform calendarului de desfășurare a concursului.

Calendarul de desfăşurare a concursului:

1. Perioada de depunere a dosarelor 08.05.2025-21.05.2025 orele 09:00-13:00

  • Afișarea rezultatelor privind selecția dosarelor: 23.05.2025 ora 14:00;

2. Proba scrisă va avea loc în data de de 28.05.2025 ora 09:00. Se va susține la sediul din str. Mihai Eminescu, nr 226-236, Sector 2, București sau la un alt sediu comunicat ulterior și constă în 10 întrebări alcătuite de comisia de concurs pentru fiecare specialitate.

3. Proba practică va avea loc în data de 03.06.2025, ora 09:00, la sediul din str. Mihai Eminescu nr.226-236, Sector 2, București sau la un alt sediu comunicat ulterior , reprezintă modul în care vor fi verificate cunoștințele teoretice și abilitățile practice specifice postului. Proba practică se va desfăşura potrivit celor menţionate în tematică şi conform criteriilor stabilite de comisia de concurs (număr de subiecte, timp de executare, expunere etc.).

Proba practică se poate înregistra şi audio/video la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea preşedintelui comisiei și se păstrează, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului. Înregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidaţilor, obţinut în prealabil, cu respectarea datelor cu caracter personal. (Art 41 alin 9 si 10 cf H.G. nr.1336/2022).

Sunt declaraţi admişi la proba scrisă/practică candidaţii care au obţinut minim 50 de puncte.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei.

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă, proba practică/clinică, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul R.U.N.O.S., în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise și probei practice/clinice, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se realizează prin afişare la sediul și pagina de internet a instituției, imediat după soluţionarea contestaţiilor.

Rezultatele finale se afişează la sediul şi pe pagina de internet a instituției, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă și practică/clinică.

La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă (B), iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi departajaţi pe baza punctajului obţinut la proba suplimentară de departajare (proba D).

Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.

Întocmit,

Director medical

Dr.Toza Mihaela

TEMATICA

MEDIC SPECIALIST/PRIMAR – MEDICINA DE FAMILIE

I. Parte Teoretică

  1. Suport Vital de Bază  și Defibrilarea Externă Automată la Adult;
  2. Suportul Vital de Bază Pediatric,
  3. Suportul Vital Avansat,
  4. Stopul cardiac în circumstanțe speciale
  5. Managementul Sindromului Coronarian Acut
  6. Semne și simptome frecvente la adult în practica medicului de familie (Tusea, Durerea Toracică, Palpitațiile, Dispneea, Tulburările de tranzit intestinal, Cefaleea, Ochiul roșu, Edemul)
  7. Afecțiuni respiratorii la adult ( Infecții ale căilor aeriene superioare, Pneumoniile, BPOC, Astmul)
  8. Afectiunile respiratorii la copil ( infectiile acute ale cailor aeriene superioare la copil, pneumoniile, bronșiolita, astmul bronsic)
  9. Afecțiuni cardiovasculare la adult ( Sindroamele coronariene, Tulburări ale ritmului cardiac, Insuficiența cardiacă, Boli arteriale periferice, Boala tromboembolică)
  10. Boli digestive la adult (Gastritele, Ulcer gastro-duodenal, Colecistitele acute și cronice, Litiaza Biliară, Ciroza hepatică, Pancreatita)
  11. Afectiunile digestive la copil (gastritele acute si cronice, ulcerul gastro – duodenal, boli diareice acute)
  12. Afectiunile renale la adult ( Boala glomerulară, infectiile tractului urinar, litiaza urinară).
  13.  Afectiunile renale la copil ( infectia tractului urinar).
  14.  Bolile reumatismale la adult (Lombosciatica, Artrozele, Poliartrita reumatoidă)
  15. Diabetul zaharat
  16.  Afecțiuni neurologice la adult (Acidente vasculare cerebrale, Protocolul pentru tratament intervenţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut, Nevralgia de trigemen, Sindromul vertiginos, Epliepsia) 
  17. Afectiunile neurologice la copil (Epilepsii, Convulsii febrile)
  18.  Afectiunile psihice la adult (Psihoze, Depresia, Nevrozele, Alcoolismul)
  19.  Afecțiuni oftalmologice ( Glaucomul, Traumatismele oculare)
  20.  Asistența medicală de urgență în Urgențele Hipertensive
  21.  Asistența medicală de urgență în Infarctul Miocardic Acut
  22.  Asistența medicală de urgență în Edemul Pulmonar Acut Cardiogen
  23.  Asistența medicală de urgență în Astmul Acut Sever
  24.  Asistența medicală de urgență în Insuficiența respiratorie acută
  25.  Asistența medicală de urgență în Colica Biliară
  26.  Asistența medicală de urgență în Hemoragiile digestive
  27. Asistența medicală de urgență în Colica renală și Retenția Acută de Urină
  28. Asistența medicală de urgență în Anafilaxie
  29. Asistența medicală de urgență în Epistaxis
  30. Asistența medicală de urgență în Sincopă
  31. Asistența medicală de urgență în intoxicația cu opiacee, monoxid de carbon, digoxin
  32. Asistența medicală de urgență în înțepături/mușcături de insecte
  33. Boli infectioase la copil ( bolile infecțioase bacteriene și virale)
  34.  Legislație specifică. (OMSP 1092/2007, OMSP 1091/2007 OMSP, 2011/2007, OMSP 2021/2008, Legea 95/2006, Titlul IV, HG 857/ 2011)


II. Parte Practică

  1. Evaluare primară și secundară a pacientului 
  2. Protocol BLS adult
  3. Protocol ALS adult
  4. Protocol BLS copil și sugar
  5. Protocol ALS copil
  6. Managementul pacientului politraumatizat
  7. Monitorizarea pacientului
  8. Efectuarea și interpretarea unei EKG

BIBLIOGRAFIE

1. Matei D. – sub redacția –Esentialul in Medicina de familie– editia a patra, revizuita si imbogatita, Editura Medicala Amaltea 2023, ISBN: 978-973-162-240-8

2.  Pediatrie Tratat, E. Ciofu, C. Ciofu, Ediția I, Editura medicală, Buc., 2001

3. Ghiduri ERC 2015 ROMÂNĂ (pot fi accesate pe www.cnrr.org și pe www.sabif.ro (pag 169-194; pag 207-277, pag 323-407, pag. 495-507, pag 593 -611 )

4.  PRACTICA MEDICINEI DE URGENȚĂ Editura SITECH 2015 – Luciana Rotaru

5. Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 714/2025 pentru aprobarea Protocolului naţional de practică medicală privind tratamentul intervenţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut, din 05.03.2025

6. ORDIN MS 1091/2006, publicat MO 13/09/2006, ORDIN MS 1092/2006, publicat MO 8/12/2006, ORDIN MS 2011/27-11-2007, ORDIN MS 2021/2008 publicat in MO 12 dec.2008 , LEGEA 95/2006 (titlul IV) 2007 (www.sabif.ro)

Întocmit

          Președinte Comisie Concurs

Dr. Cismaru Ovidiu

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .