Un studiu care îşi propune să evalueze percepţia pacienţilor cu privire la relaţia pe care o stabilesc cu companiile farmaceutice va fi realizat de Alianţa Naţională a Pacienţilor Cronici din România şi Centrul de Cercetări în Economie Comportamentală Aplicată din cadrul Universităţii din Bucureşti.
Obiectivele generale ale proiectului sunt identificarea aşteptărilor pacienţilor în raport cu serviciile din farmaciile cu circuit deschis şi închis, precum şi evaluarea experienţei directe în raport cu aceste aşteptări, identificarea unor factori relevanţi pentru explicarea gradului de satisfacţie a pacienţilor faţă de serviciile oferite în farmaciile cu circuit deschis şi închis, evaluarea gradului de satisfacţie în interacţiunea organizaţiilor de pacienţi cu companiile farmaceutice.
„Este un proiect pe care noi încă de un an îl pregătim cu Universitatea din Bucureşti, cu cercetători, printr-un parteneriat cu ei privind interacţiunea asociaţiilor de pacienţi cu companiile farmaceutice. De ce ne dorim acest lucru? Pentru că fiecare companie şi autoritate clamează pacientul în centrul sistemului. Ne dorim să aflăm adevărul. Dacă de la autorităţi deja ne-am convins, dorim să avem un barometru al relaţiilor asociaţiilor de pacienţi cu industria farma. Este important şi pentru ei şi pentru noi unde ne poziţionăm, ce avem de făcut, ce trebuie îmbunătăţit pentru că numai aşa având acest barometru putem regla lucrurile. Va fi un studiu care va da un barometru real a acestei interacţiuni ale asociaţiilor de pacienţi cu companiile farma”, a declarat preşedintele Alianţei Pacienţilor Cronici din România, Cezar Irimia, la conferinţa de lansare a studiului.
Potrivit acestuia, studiul lansat miercuri se va desfăşura pe parcursului unui an.
„La anul vom avea în toamnă rezultatele. Este important să stabilim chestionarul prin care vom face acel studiu de piaţă. Când spunem industria farma nu ne referim doar la producători de medicamente originale sau generice, ne referim şi la farmacii. Ne dorim ca acest barometru să aducă îmbunătăţiri în relaţia noastră cu industria şi nu numai. Acest barometru poate fi eficient şi benefic şi pentru decidenţii din sănătate”, a explicat Irimia.
Cercetarea va avea ca obiective şi evaluarea gradului de satisfacţie a pacienţilor în raport cu organizaţiile care îi reprezintă.
Rezultatele cercetării ştiinţifice, cuprinse într-un document final, vor fi diseminate către toţi factorii interesaţi din domeniu: organizaţiile reprezentative de pacienţi, Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente, Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale. AGERPRES
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.