Spitalul Clinic Județean de Urgență, cu sediul în Brașov, strada Calea București nr.25-27, județul Brașov, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale, conform OMS nr.166/2023:
1. Nivelul posturilor*: execuţie
2. Denumirea posturilor:
– 1 (un) post vacant cu normă întreagă de medic primar, specialitatea ATI la Secția clinică ATI,
– 4 (patru) posturi vacante cu normă întreagă de medic specialist, specialitatea ATI la Secția clinică ATI.
3. Gradul/Treapta profesional/profesională: primar și specialist
4. Scopul principal al posturilor: asigură îngrijirea perioperatorie a pacienților chirurgicali precum și îngrijirea pacienților de terapie intensivă în conformitate cu protocoalele recomandate de S.R.A.T.I. și Ministerul Sănătății.
5. Numărul de posturi: 1 (un) medic primar și 4 (patru) medici specialiști
Durata timpului de lucru (doar în cazul angajărilor pe perioadă determinată): nu este cazul.
B.) Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art.8 alin (2) din OMS nr.166/2023:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut pe site;
b) copia de pe diploma de licență și certificatul de specialist;
c) copie a certificatului de membru al organizației profesionale cu viza pe anul în curs;
d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancțiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) ;
e) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
h) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
j) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
k) curriculum vitae, model comun european;
- copie chitanță taxă înscriere concurs (150 lei);
- acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b), c), i) și j), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“.
Documentul prevăzut la lit.f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice.
Dosarele de concurs se depun la (adresa) sediul spitalului din strada Calea București nr.25-27, secretariat, tel.0268320022 int.259/294, persoana de contact Niță Mihaela, email: secretariat@spitaluljudeteanbrasov.ro.
Termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afişare): până la 4 aprilie 2025, ora 15, la sediul instituţiei, iar concursul se organizează în maximum 30 de zile lucrătoare de la publicarea anunțului pentru posturile pe perioadă nedeterminată.
C.) Condiţiile generale prevăzute de art.3 din Ordinul MS nr.166/2023
Poate ocupa un post vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
- Studii de specialitate**:
Medic primar: – diplomă de medic sau diplomă de licență în medicină
– certificat de medic primar în specialitatea postului (ATI)
– aviz anual privind exercitarea profesiei de medic primar
Medic specialist: – diplomă de medic sau diplomă de licență în medicină
– certificat de medic specialist în specialitatea postului (ATI)
– aviz anual privind exercitarea profesiei de medic specialist
2. Perfecționări (specializări): ….-…………
3. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): mediu.
4. Limbi străine (necesitate și nivel) cunoscute: opțional.
5. Abilități, calități și aptitudini necesare:
- Capacitatea de analiză și sinteză, discernământ și capacitate de a rezolva probleme;
- Capacitate de autoorganizare și punctualitate;
- Capacitate de decizie şi reacţie în situaţii de urgenţă; spirit de ordine şi disciplină.
- Abilităţi de comunicare, corectitudine.
- Rezistenţă la efort şi stres.
6. Cerințe specifice*** (conform art. 542 alin. (1) si (2) din O.U.G. 57/2019):
– persoana să fie aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea acestei profesii; se prezintă la serviciu în deplină capacitate de muncă pentru a efectua servicii la parametrii de calitate impuşi de secţie.
– respectă secretul profesional. Depășirea limitelor de competență se sancționează conform legii.
7. Vechime:
– medic primar (5 ani vechime ca medic specialist);
– medic specialist (stagiu de rezidențiat terminat).
Concursul constă în urmatoarele etape:
a) selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la ordin;
b) proba scrisă;
c) proba clinică/practică, în funcție de specificul postului publicat la concurs;
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
Tematica și bibliografia de concurs este cea anexată și aprobată.
E.) Calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs:
Calendarul estimativ al desfăşurării concursului:
Data limită pentru depunerea dosarelor de înscriere | 24.03-04.04.2025 ora 15ºº |
Data selecţiei dosarelor (proba A) și pentru stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa nr.3 la ordin. Data afișării rezultatului selecției dosarelor | 07.04.2025 ora 11ºº 07.04.2025 ora 1400 |
Data limită de depunere a contestaţiilor privind rezultatul selecţiei dosarelor | 24 ore de la data afișării selecției dosarelor 08.04.2025, ora 1400 |
Data afişării rezultatelor contestaţiilor privind selecţia dosarelor | 09.04.2025 ora 14ºº |
Data desfăşurării probei scrise (proba B) Data afişării rezultatului probei scrise | 14.04.2025 ora 10ºº 14.04.2025 ora 1600 |
Data limită de depunere a contestaţiilor pentru proba scrisă | 24 ore de la data afișării rezultatului probei scrise 15.04.2025, ora 16 |
Data afişării rezultatelor contestaţiilor pentru proba scrisă | 24 de ore de la data limită de depunere a contestației 16.04.2025 |
Data susţinerii probei clinice/practice (proba C) Data afișării rezultatelor probei clinice/practice | 17.04.2025 ora 9ºº 17.04.2025 ora 14 |
Data limită de depunere a contestaţiilor privind rezultatul interviului | 24 ore de la data afișării rezultatului probei practice 22.04.2025 ora 14 |
Data afişării rezultatelor contestaţiilor pentru proba clinică/practică | 23.04.2025 |
Data afişării rezultatelor finale | 24.04.2025, ora 14 |
Semnătura și ștampila
Manager c.j.Emil Mailat
ANEXA nr. 3
METODOLOGIE de calcul al punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D)
*) Media obţinută la examenul de confirmare ca medic specialist se va înscrie astfel: în cazul notării de la 0 la 10 media se adună ca atare; în cazul notării de la 0 la 20 se vor scădea 10 puncte din media obţinută.
**) Media obţinută la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar.
***) Câte 5 puncte pentru fiecare a doua specialitate.
****) Pentru funcţiile de şef de secţie, şef de compartiment, şef de laborator şi farmacist-şef.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .